Kluczem do sukcesu inwestycji hotelowej, oprócz odpowiedniej lokalizacji, jest przemyślana koncepcja, dotycząca obiektu. Zanim zaczniemy tworzyć koncepcję nowego hotelu bardzo istotne jest zadanie sobie pytania: „Kto będzie naszym gościem?”
Możemy podjąć samodzielną próbę dokonania oceny potencjału miejsca inwestycji oraz zdefiniowania docelowej grupy klientów lub skorzystać z usług firm doradczych. Kiedy wiemy już dla kogo chcemy wybudować hotel, to wówczas należy zastanowić się szczegółowo nad produktem hotelowym i zakresem usług, które będzie świadczył nowy obiekt.
Inwestor czy hotelarz – jak sprostać standardom marki
Możemy sami pracować nad koncepcją, zlecając zrealizowanie projektu pracowni architektonicznej. Jeśli jednak architekci nie posiadają odpowiedniego doświadczenia w projektowaniu hoteli, to wówczas całe przedsięwzięcie może okazać się czasochłonne, kosztowne i nieudane. Możemy też sięgnąć po wiedzę i doświadczenie sieci hotelowej oraz wykorzystać sprawdzone koncepcje którejś z międzynarodowych marek hotelowych. Zazwyczaj są to koncepcje przygotowane dla konkretnego segmentu odbiorców, którymi jesteśmy zainteresowani jako naszymi potencjalnymi gośćmi. Takie rozwiązanie jest dostępne, dzięki możliwości zawarcia z franczyzodawcą umowy franczyzy.
Dopasowanie marki
Na polskim rynku dostępne są różne koncepcje marek. Są marki silnie zestandaryzowane produktowo (pokój, koncepcja śniadań, restauracja, sale konferencyjne), wymagające zachowywania określonego schematu, są też marki bardziej elastyczne. Elastyczność tych drugich polega na nieco większej dowolności. Te marki preferowane są przez tych inwestorów, którzy chcą połączyć swój pomysł i poczucie estetyki z pewnymi minimalnymi ramami, narzucanymi przez standardy marki międzynarodowej (funkcjonalność, praktyczność, nowoczesność, wygoda). Decydując się na franczyzę, możemy dokonać wyboru zarówno marki ekonomicznej, której wyznacznikiem z założenia jest ekonomiczne podejście do produktu, koncentrujące się na oferowaniu minimalnego zakresu usług lub też markę oferującą wyższy standard i większy zakres usług. Marka ekonomiczna koncentruje się na
[...]Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Dodaj komentarz