Autor: Anita Bajdalska
Ofertę zabiegową w hotelach SPA należy co jakiś czas aktualizować. Dlaczego? Bo takie są oczekiwania gości. W pewnym momencie nudzą się oni dotychczasowymi zabiegami i oczekują nowości. „Klient nasz pan”, więc menu SPA trzeba dopasować do jego oczekiwań, wzbogacając o nowe masaże i rytuały. Z tym procesem się wiążą się pewne trudności. Jak się do tego przygotować?
Nawet stali goście, zadowoleni z jakości świadczonych usług SPA i ze względu na nią powracający do miejsca, gdzie oferta spełnia ich oczekiwania, po doświadczeniu kilkunastu zabiegów z menu SPA zaczną w pewnym momencie pytać o nowe usługi i nowe kosmetyki. Taka jest po prostu natura ludzka.
Zmieniać co dwa lata
Goście szukają nowych doznań i są gotowi za nie zapłacić. Będą wręcz dopominać się o nowe zabiegi, a jeśli ich nie dostaną, poszukają ich u konkurencji. Dlatego firmy kosmetyczne znające potrzeby gości SPA starają się minimum dwa razy w roku wprowadzać nowe zabiegi do swojej oferty, jednak dla grona bywalców SPA jest to zbyt mało. Jeśli gość spędza w SPA jeden weekend w miesiącu, codziennie wykonując jeden zabieg, po kilkunastu miesiącach nie bardzo ma w czym wybierać, bo wszystkie zna już prawie równie dobrze jak terapeuta, który zabiegi wykonuje. Dlatego Menu SPA powinno być uważnie analizowane i co dwa lata zmieniane, aby nie znudzić nim stałych gości, przyciągać nowych i nie być posądzonym o zatrzymanie się w miejscu, gdy na rynku pojawia się wiele nowości. Decyzja o zmianie oferty to jedno, ale jej wprowadzenie w życie to drugie. Nie można tego dokonać z dnia na dzień. Jest to proces, który trzeba zaprojektować i zaplanować w czasie. Wymaga to wiedzy z zakresu kosmetyki, marketingu oraz trendów obowiązujących na rynku, a czasami także badań opinii w postaci ankiet gości hotelu. Przystępując do pracy warto podzielić ją na poszczególne etapy i ustalić harmonogram działań, jakie mamy do zrealizowania.
Nowe marki
Pierwszy etap powinien opierać się [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz