Autor: Joanna Pieńczykowska
Joanna Pieńczykowska
Autorka jest dziennikarką dziennika "Polska - The Times"
Przychody polskiej gastronomii rosną w tempie ok. 7,7 proc. rocznie. Coraz więcej Polaków wychodzi do restauracji. Najszybciej rozwija się gastronomia sieciowa - obroty liderów rosną kilka razy szybciej niż całego rynku. I być może dlatego coraz więcej zagranicznych firm postrzega Polskę jako znakomite miejsce do inwestowania
Rosnącą zamożność Polaków i ich coraz większą chęć do jadania posiłków poza domem świetnie wykorzystał McDonald's. Jego obroty w 2007 roku wzrosły o ponad 15 proc. Dzięki temu wciąż pozostał liderem w naszym kraju. Co ciekawe, udało mu się zwiększyć przychody, nie zwiększając znacząco liczby obiektów. Znaczna część barów przeszła jednak remodeling. Obecnie McDonald's ma w naszym kraju 214 restauracji w kilkudziesięciu polskich miastach. Łączne obroty szacowane są na ponad 1,1 mld zł (licząc łącznie z obiektami franczyzowymi). To daje mu ok. 5 proc. udziału w całym rynku.
Amerykański gigant zatrudnia 11 tys. osób i w tym roku nadal również zamierza odnotować wzrost sprzedaży. Dlatego ostatnio ogłosił nowe plany: w ciągu najbliższych 3-5 lat liczba lokali wzrośnie o prawie 50 proc. McDonaldŐs otwiera się na nowych franczyzobiorców, od których wymaga zaangażowania kapitałowego na poziomie minimum 500 tys. zł. Za McDonald'sem pozostaje notowana na polskiej i holenderskiej giełdzie spółka AmRest, która łącznie ma ponad 270 restauracji.
W Polsce jest ich około 170, głównie pod markami KFC, Pizza Hut, Burger King, Rodeo Drive i Freshpoint. Pozostałe obiekty działają w Europie Środkowo-Wschodniej oraz w USA (dzięki przejęciu części franczyzowych restauracji Applebee's w USA, co miało miejsce w połowie br.). W najbliższym czasie AmRest może znacząco zwiększyć jednak liczbę lokali w Polsce, dzięki przejęciu sieci Sphinx, która ma obecnie około 120 lokali. AmRest planuje też wprowadzenie do naszeg [...]
Autorka jest dziennikarką dziennika "Polska - The Times"
Przychody polskiej gastronomii rosną w tempie ok. 7,7 proc. rocznie. Coraz więcej Polaków wychodzi do restauracji. Najszybciej rozwija się gastronomia sieciowa - obroty liderów rosną kilka razy szybciej niż całego rynku. I być może dlatego coraz więcej zagranicznych firm postrzega Polskę jako znakomite miejsce do inwestowania
Rosnącą zamożność Polaków i ich coraz większą chęć do jadania posiłków poza domem świetnie wykorzystał McDonald's. Jego obroty w 2007 roku wzrosły o ponad 15 proc. Dzięki temu wciąż pozostał liderem w naszym kraju. Co ciekawe, udało mu się zwiększyć przychody, nie zwiększając znacząco liczby obiektów. Znaczna część barów przeszła jednak remodeling. Obecnie McDonald's ma w naszym kraju 214 restauracji w kilkudziesięciu polskich miastach. Łączne obroty szacowane są na ponad 1,1 mld zł (licząc łącznie z obiektami franczyzowymi). To daje mu ok. 5 proc. udziału w całym rynku.
Amerykański gigant zatrudnia 11 tys. osób i w tym roku nadal również zamierza odnotować wzrost sprzedaży. Dlatego ostatnio ogłosił nowe plany: w ciągu najbliższych 3-5 lat liczba lokali wzrośnie o prawie 50 proc. McDonaldŐs otwiera się na nowych franczyzobiorców, od których wymaga zaangażowania kapitałowego na poziomie minimum 500 tys. zł. Za McDonald'sem pozostaje notowana na polskiej i holenderskiej giełdzie spółka AmRest, która łącznie ma ponad 270 restauracji.
W Polsce jest ich około 170, głównie pod markami KFC, Pizza Hut, Burger King, Rodeo Drive i Freshpoint. Pozostałe obiekty działają w Europie Środkowo-Wschodniej oraz w USA (dzięki przejęciu części franczyzowych restauracji Applebee's w USA, co miało miejsce w połowie br.). W najbliższym czasie AmRest może znacząco zwiększyć jednak liczbę lokali w Polsce, dzięki przejęciu sieci Sphinx, która ma obecnie około 120 lokali. AmRest planuje też wprowadzenie do naszeg [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz