Jak negocjować warunki umowy leasingowej? Co można negocjować? Jakie techniki zastosować, by negocjacje z firmą były skuteczne? Czy podejmowanie prób negocjowania umowy leasingowej ma w ogóle sens, a nasze uwagi zostaną rozpatrzone przez firmę leasingową?
Najkrótsza odpowiedź brzmi: tak, trzeba, warto i można negocjować umowy leasingowe w swoim dobrze pojętym interesie, bo na straży interesów leasingobiorcy nie stoi żadna organizacja. Dlatego niejednokrotnie narażony jest on na wysokie koszty obsługi prawnej w związku z realizacją umowy. Tymczasem to co zostanie wynegocjowane, da mu mocne podstawy do ochrony swoich interesów w przyszłości. Co można negocjować? Wszystko. PRZYGOTOWANIA – po śpi ech jest wrogi em Zawarcie umowy z leasingodawcą, z którym się akurat rozmawia, to nie przymus, a tak często zachowują się leasingobiorcy. Jak wynika z obserwacji pracowników firm leasingowych, to podniecenie i nieskrywana potrzeba powodują, że ok. 80 proc. klientów w ogóle nie czyta umowy, którą podpisuje, a tylko 5 proc. czyta ją uważnie i ze zrozumieniem. To największy grzech, jaki można popełnić. Taka postawa przeszkodzi w racjonalnym przeanalizowaniu sytuacji oraz znacznie osłabia własną siłę negocjacyjną. W ciągu paru minut, bez większego zastanowienia, podejmuje się decyzję obciążającą finanse firmy na kilka lat. Pośpiech jest wrogiem leasingobiorcy, bo tylko dokładne i spokojne przeanalizowanie ofert i umów pozwoli przedsiębiorcy nie wpaść w pułapki, które zastawia na niego jego własna niewiedza. Odpowiednia ilość czasu, jaki zaplanujemy na przemyślenie i podpisanie umowy, to podstawowy atut leasingobiorcy. Jeżeli nie wykorzystamy tego atutu na swoją korzyść, stanie się on atutem przedstawiciela firmy, który będzie negocjować z „osobą, która musi”. Przygotujmy się do rozmowy. Powinniśmy zastanowić się dokładnie, ile i co zamierzamy brać w leasing, jaki jest nasz potencjał jako klienta dla partnera negocjacji, dla jego kondycji finansowej, a także jaka panuje ogólna koniunktura na rynku. Zapiszmy kwestie, które nas interesują z punktu widzenia naszych celów i rzeczy ważne dla naszej organizacji. Nie ma niewłaściwych pytań. Pytajmy więc o parametry oferty, zasady obsługi leasingu, potrzeby firmy leasingowej. Oczywiście nie należy też bezkrytycznie ufać temu, co mówią sprzedawcy usług leasingowych. Oni muszą dbać o swój wynik, więc nie będą nas chętnie informować o taki
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Dodaj komentarz