- mówi Bernard Sirop,
dyrektor generalny Thalgo
Thalgo od lat jest liderem SPA i thalassoterapii na świecie. Jaka jest pozycja Thalgo na światowym rynku kosmetycznym?
Firma Thalgo jest wiodącą marką morską we Francji, umocniła też swoją obecność na ponad 80 rynkach na całym świecie. Eksport pozostaje naszym największym rynkiem zbytu, stanowiąc 70 proc. obrotu. Obok czołowej pozycji firmy w Polsce, Rosji, Irlandii, Belgii i Australii, obecnie Chiny są obiecującym spośród wschodzących rynków. Nasz lokalny partner założył już ponad dwadzieścia SPA w okresie krótszym niż dwa lata. Od kilku lat wzrost rynku zwalnia. Rynek kosmetyczny dojrzał, konkurencja się zaostrzyła, co sprawia, że coraz trudniej osiągnąć wzrost. Pomimo to rozwijamy się szybciej niż rynek, co jest znakiem prężności firmy. W 2007 roku po raz pierwszy osiągnęliśmy obrót 9 mln euro we Francji, a naszym celem na ten rok jest 10 mln euro.
Na siłę marki Thalgo składa się wiele czynników, m.in. wyjątkowe know-how i ponad 40-letnia tradycja. Jakie były początki firmy?
Marka Thalgo istnieje od 1964 roku. Jej patenty mikronizowanych alg, których skuteczność została medycznie udowodniona, do końca lat 70. doprowadziły do rozwoju gamy kosmetyków. W latach 80. i 90. nastąpiła wielka ekspansja wraz z otwarciem szkoły oferującej oficjalne dyplomy, założeniem pierwszego morskiego SPA w roku 1991 w Paryżu, Villa Thalgo; oraz rozwój Thalgo la Boule w partnerstwie z Barrier Group - najlepszego we Francji centrum thallassoterapii. Dziś firma jest prowadzona w taki sam sposób, jak większość firm rodzinnych - z pasją i poświęceniem.
Odkąd przejęliśmy firmę dziesięć lat temu, obrót wzrósł 2,5-krotnie. Zmieniliśmy większość produktów, poprawiliśmy strategię marketingową, skoncentrowaliśmy się na kluczowych potencjalnych klientach oraz zwróciliśmy większą uwagę na strategię dystrybucji razem z obrazem marki. Poświęciliśmy również wiele uwagi szkoleniu, które moim zdaniem jest kluczem do sukcesu w tej branży. Dostarczamy wszelkich narzędzi, od komunikacji po marketing i programy lojalnościowe, żeby nasi klienci mogli prowadzić rentowną firmę. Spółka [...]
dyrektor generalny Thalgo
Thalgo od lat jest liderem SPA i thalassoterapii na świecie. Jaka jest pozycja Thalgo na światowym rynku kosmetycznym?
Firma Thalgo jest wiodącą marką morską we Francji, umocniła też swoją obecność na ponad 80 rynkach na całym świecie. Eksport pozostaje naszym największym rynkiem zbytu, stanowiąc 70 proc. obrotu. Obok czołowej pozycji firmy w Polsce, Rosji, Irlandii, Belgii i Australii, obecnie Chiny są obiecującym spośród wschodzących rynków. Nasz lokalny partner założył już ponad dwadzieścia SPA w okresie krótszym niż dwa lata. Od kilku lat wzrost rynku zwalnia. Rynek kosmetyczny dojrzał, konkurencja się zaostrzyła, co sprawia, że coraz trudniej osiągnąć wzrost. Pomimo to rozwijamy się szybciej niż rynek, co jest znakiem prężności firmy. W 2007 roku po raz pierwszy osiągnęliśmy obrót 9 mln euro we Francji, a naszym celem na ten rok jest 10 mln euro.
Na siłę marki Thalgo składa się wiele czynników, m.in. wyjątkowe know-how i ponad 40-letnia tradycja. Jakie były początki firmy?
Marka Thalgo istnieje od 1964 roku. Jej patenty mikronizowanych alg, których skuteczność została medycznie udowodniona, do końca lat 70. doprowadziły do rozwoju gamy kosmetyków. W latach 80. i 90. nastąpiła wielka ekspansja wraz z otwarciem szkoły oferującej oficjalne dyplomy, założeniem pierwszego morskiego SPA w roku 1991 w Paryżu, Villa Thalgo; oraz rozwój Thalgo la Boule w partnerstwie z Barrier Group - najlepszego we Francji centrum thallassoterapii. Dziś firma jest prowadzona w taki sam sposób, jak większość firm rodzinnych - z pasją i poświęceniem.
Odkąd przejęliśmy firmę dziesięć lat temu, obrót wzrósł 2,5-krotnie. Zmieniliśmy większość produktów, poprawiliśmy strategię marketingową, skoncentrowaliśmy się na kluczowych potencjalnych klientach oraz zwróciliśmy większą uwagę na strategię dystrybucji razem z obrazem marki. Poświęciliśmy również wiele uwagi szkoleniu, które moim zdaniem jest kluczem do sukcesu w tej branży. Dostarczamy wszelkich narzędzi, od komunikacji po marketing i programy lojalnościowe, żeby nasi klienci mogli prowadzić rentowną firmę. Spółka [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz