Autor: Jakub Wajdzik
Zamki do drzwi hotelowego pokoju mają być funkcjonalne i solidne. Przez ostatnie stulecia nie zmieniła się ich funkcja - muszą spełniać swoje zdanie i coraz bardziej restrykcyjne normy bezpieczeństwa. I przy tym muszą wpisywać się w aktualną modę architektoniczną
Drzwi w hotelu - zarówno te pokojowe, jak i do innych pomieszczeń - muszą spełniać podstawowe normy bezpieczeństwa. Zgodnie z wymogami obowiązujących w Polsce, ze względu na możliwość zaistnienia zbiorowej paniki, powinny posiadać okucia przeciwpaniczne. Takie okucia muszą mieć wszystkie drzwi znajdujące się w ciągach komunikacyjnych oraz wyjściach ewakuacyjnych. Obecnie wykorzystywane są dwa rodzaje takich okuć - uchwyt drążkowy lub listwa naciskowa.
Okucia powinny spełniać również normy odporności ogniowej, a także dbać o intymność oraz spokój gości, zapewniając izolację akustyczną (współczynnik powinien wynosić 37-42 dB). W hotelach klasa odporności ogniowej powinna wynosić minimum EI-30 (czyli 0,5 h spalania się drewna). Drzwi przeciwpożarowe wykonywane są z drewna, by jednak zapobiec szybkiemu paleniu, nasącza się je specjalnymi środkami. Oprócz tego powinny pasować swoją architekturą do wnętrza i ogólnego wystroju hotelu. W ofertach firm dostępne są drzwi hotelowe w wielu kolorach, a także w różnych okleinach drewnopodobnych.
Przekroczyć próg
Najważniejsze drzwi w hotelu to oczywiście te wejściowe. Od nich zależy, czy potencjalny gość zdecyduje się je przekroczyć. Obiekty noclegowe zwracają na nie szczególną uwagę. W hotelach można najczęściej spotkać system drzwi przesuwnych (automatycznych), który jest polecany do budynków o dużym natężeniu ruchu. Alternatywą są obrotowe drzwi polecane przede wszystkim do prestiżowych budynków przy średnim natężeniu ruchu (np. wielkogabarytowe dwuskrzydłowe drzwi, które dzięki dużej powierzchni pomiędzy skrzydłami umożliwiają swobodne poruszanie się np. osób z wózkami dziecięcymi czy niepełnosprawnych). Wybór drzwi jest sprawą indywidualną hotelu w zależności od jego wielkości i funkcji. [...]
Drzwi w hotelu - zarówno te pokojowe, jak i do innych pomieszczeń - muszą spełniać podstawowe normy bezpieczeństwa. Zgodnie z wymogami obowiązujących w Polsce, ze względu na możliwość zaistnienia zbiorowej paniki, powinny posiadać okucia przeciwpaniczne. Takie okucia muszą mieć wszystkie drzwi znajdujące się w ciągach komunikacyjnych oraz wyjściach ewakuacyjnych. Obecnie wykorzystywane są dwa rodzaje takich okuć - uchwyt drążkowy lub listwa naciskowa.
Okucia powinny spełniać również normy odporności ogniowej, a także dbać o intymność oraz spokój gości, zapewniając izolację akustyczną (współczynnik powinien wynosić 37-42 dB). W hotelach klasa odporności ogniowej powinna wynosić minimum EI-30 (czyli 0,5 h spalania się drewna). Drzwi przeciwpożarowe wykonywane są z drewna, by jednak zapobiec szybkiemu paleniu, nasącza się je specjalnymi środkami. Oprócz tego powinny pasować swoją architekturą do wnętrza i ogólnego wystroju hotelu. W ofertach firm dostępne są drzwi hotelowe w wielu kolorach, a także w różnych okleinach drewnopodobnych.
Koszt zamków elektronicznych na karty magnetyczne typu MIWA to ok. 639 zł netto za kompletny zamek do drzwi. Do liczby pokoi (zamków) należy jeszcze doliczyć m.in. także takie koszty, jak ręczny koder kart do recepcji - programator zamków (4790 zł netto), karty magnetyczne (od 1,5 zł netto), koszty instalacji i szkolenia personelu.
Przekroczyć próg
Najważniejsze drzwi w hotelu to oczywiście te wejściowe. Od nich zależy, czy potencjalny gość zdecyduje się je przekroczyć. Obiekty noclegowe zwracają na nie szczególną uwagę. W hotelach można najczęściej spotkać system drzwi przesuwnych (automatycznych), który jest polecany do budynków o dużym natężeniu ruchu. Alternatywą są obrotowe drzwi polecane przede wszystkim do prestiżowych budynków przy średnim natężeniu ruchu (np. wielkogabarytowe dwuskrzydłowe drzwi, które dzięki dużej powierzchni pomiędzy skrzydłami umożliwiają swobodne poruszanie się np. osób z wózkami dziecięcymi czy niepełnosprawnych). Wybór drzwi jest sprawą indywidualną hotelu w zależności od jego wielkości i funkcji. [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz