Autor: Anita Bajdalska
Przeinwestowanie to jeden z częstych błędów w zarządzaniu, również przy inwestycjach w hotelowe SPA. Hotelarze decydują się na wybudowanie SPA, które ma zwiększyć atrakcyjność obiektu hotelowego, ale zdarza się im przesadzić z zakupami urządzeń czy z samą koncepcją. Ryzyko w biznesie istnieje zawsze, można jednak spróbować je zminimalizować.
Większość obiektów szuka rozwiązań, które zwiększyłyby obłożenie pokoi hotelowych, rozwiązując wszechobecny w Polsce problem sezonowości. Jednym z takich rozwiązań może być uruchomienie hotelowego SPA. Taka inwestycja jest wprawdzie bardzo kosztochłonna, jednak wielu inwestorów hotelowych podejmuje to ryzyko. I to dobra droga, ponieważ na całym świecie nurt SPA & wellness święci triumfy, a goście poszukują miejsc, które taką infrastrukturę posiadają. Jak więc wygląda zwykle proces inwestycyjny i gdzie pojawiają się błędy?
Aranżacja wnętrz
W pierwszym etapie na deskach projektantów powstaje plan pomieszczeń. Często jest to wynik fantazji inwestora, czasami kopia innych SPA, w których osoby decyzyjne były i uznają je za wzór do naśladowania. Ważną kwestią jest dobór artykułów wykończeniowych do SPA. Tapety, armatura łazienkowa, meble ruchome są istotnym elementem decydującym o wrażeniach przyszłych gości i o wygodzie pracy personelu. Często do tego etapu nie ma większych problemów i z reguły panuje zgodność stanowisk w kwestiach wizualnych. Oczywiście, rodzaj materiałów, jakie zostaną wykorzystane do wykończenia wnętrz, zależy w dużej mierze od zasobności portfela, ale z reguły inwestorzy nie oszczędzają na tym etapie projektu.
Wybór urządzeń
Kolejnym etapem w drodze do otwarcia SPA jest przygotowanie planu jego wyposażenia w bardziej lub mniej specjalistyczne urządzenia do zabiegów. I tuta [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz