Spółka eTravel z Grupy Netmedia, prowadząca serwis rezerwacyjny hotele.pl kupuje 51 proc. udziałów w spółce StayPoland, która w 2012 roku odnotowała przychody powyżej 16 mln zł. To kolejny krok w realizacji strategii eTravel, która zakłada konsolidację rynku rezerwacji hotelowych w Polsce.
StayPoland istnieje od 2003 roku i stworzyło pierwszy poważny serwis rezerwacyjny w Polsce. Obecnie poza portalem StayPoland. com spółka prowadzi również porównywarkę cen hoteli (Hotelcalculator. com) oraz serwis rezerwacji zakwaterowania i usług dodatkowych dla narciarzy z całej Europy (EuropeMountains.com). Trzy serwisy internetowe należące do spółki odwiedza miesięcznie od 180 do 220 tysięcy użytkowników, a prowadzony na Facebooku profil jest najpopularniejszym fanpage'em o Polsce, z ponad 34 tysiącami fanów. StayPoland to również laureat trzeciego miejsca w ogólnopolskim konkursie na najbardziej innowacyjną technologię B2B spośród wszystkich projektów, które otrzymały dotację PARP w latach 2010-2012. – W ramach transakcji przejmujemy obsługę rezerwacji hoteli w serwisie StayPoland.com.
Dla nas zakup większościowych udziałów to kolejny krok do konsolidacji rynku usług hotelowych. Oczywiście będziemy również wspierać StayPoland w pozostałej prowadzonej przez firmę działalności. Ta transakcja to kolejny etap zwiększania naszej skali działalności i dynamicznego rozwoju – mówi Andrzej Wierzba, prezes Zarządu eTravel. Tomas Zukal, prezes StayPoland, również jest przekonany, że polskiej branży turystycznej jest potrzebna konsolidacja. – Cieszymy się z pozyskania silnego i otwartego partnera biznesowego. Dzięki współpracy z eTravel znacząco ulepszymy ofertę hotelową i będziemy mogli wprowadzać dalsze innowacje w naszych technologiach oraz pomysły biznesowe – uważa.
Jednym z głównych produktów firmy eTravel jest największy obecnie polski serwis rezerwacyjny hotele.pl z bazą ponad 2,5 tys. obiektów w Polsce i ponad 300 tys. obiektów w skali globalnej. Efektem transakcji będzie powiększenie bazy serwisu o propozycje StayPoland.com, które dotychczas nie funkcjonowały w eTravel. Pełna integracja działalności hotelowej obu spółek zaplanowana jest na najbliższe tygodnie, a jej efektem ma być stworzenie najlepszej oferty cen i dostępności hoteli w Polsce. Natomiast StayPoland nadal będzie się zajmowało turystyką krajową i przyjazdową (B2B i B2C). Firma planuje także uruchomienie domeny EuropeSeaside.com na podobnych zasadach, na jakich prowadzona jest sprzedaż zakwaterowania na EuropeMountains.com.
StayPoland istnieje od 2003 roku i stworzyło pierwszy poważny serwis rezerwacyjny w Polsce. Obecnie poza portalem StayPoland. com spółka prowadzi również porównywarkę cen hoteli (Hotelcalculator. com) oraz serwis rezerwacji zakwaterowania i usług dodatkowych dla narciarzy z całej Europy (EuropeMountains.com). Trzy serwisy internetowe należące do spółki odwiedza miesięcznie od 180 do 220 tysięcy użytkowników, a prowadzony na Facebooku profil jest najpopularniejszym fanpage'em o Polsce, z ponad 34 tysiącami fanów. StayPoland to również laureat trzeciego miejsca w ogólnopolskim konkursie na najbardziej innowacyjną technologię B2B spośród wszystkich projektów, które otrzymały dotację PARP w latach 2010-2012. – W ramach transakcji przejmujemy obsługę rezerwacji hoteli w serwisie StayPoland.com.
Dla nas zakup większościowych udziałów to kolejny krok do konsolidacji rynku usług hotelowych. Oczywiście będziemy również wspierać StayPoland w pozostałej prowadzonej przez firmę działalności. Ta transakcja to kolejny etap zwiększania naszej skali działalności i dynamicznego rozwoju – mówi Andrzej Wierzba, prezes Zarządu eTravel. Tomas Zukal, prezes StayPoland, również jest przekonany, że polskiej branży turystycznej jest potrzebna konsolidacja. – Cieszymy się z pozyskania silnego i otwartego partnera biznesowego. Dzięki współpracy z eTravel znacząco ulepszymy ofertę hotelową i będziemy mogli wprowadzać dalsze innowacje w naszych technologiach oraz pomysły biznesowe – uważa.
Jednym z głównych produktów firmy eTravel jest największy obecnie polski serwis rezerwacyjny hotele.pl z bazą ponad 2,5 tys. obiektów w Polsce i ponad 300 tys. obiektów w skali globalnej. Efektem transakcji będzie powiększenie bazy serwisu o propozycje StayPoland.com, które dotychczas nie funkcjonowały w eTravel. Pełna integracja działalności hotelowej obu spółek zaplanowana jest na najbliższe tygodnie, a jej efektem ma być stworzenie najlepszej oferty cen i dostępności hoteli w Polsce. Natomiast StayPoland nadal będzie się zajmowało turystyką krajową i przyjazdową (B2B i B2C). Firma planuje także uruchomienie domeny EuropeSeaside.com na podobnych zasadach, na jakich prowadzona jest sprzedaż zakwaterowania na EuropeMountains.com.
Dodaj komentarz