Spółka E-Hotel SA, wchodząca w skład Grupy Kapitałowej Salwator - właściciel marki Hotel System, podpisała długoterminową umowę franczyzową z Hilton Hotels Corporation, dotyczącą uruchomienia i prowadzenia czterogwiazdkowego hotelu pod marką Hilton Garden Inn na warszawskim Mokotowie
O nawiązaniu współpracy między E-Hotel a siecią Hilton poinformowano podczas wspólnej konferencji prasowej. Od lewej: Urlich Widmer, Hilton International Co., Wojciech Popis , E-Hotel SA, Mark Nogal, Hilton Garde Inn oraz Guy Simmons, Colliers International Poland
O planowanym uruchomieniu hotelu u zbiegu ulic Sikorskiego i Sobieskiego w Warszawie w ramach sieci Hotel System, pisaliśmy w tegorocznym numerze majowym. Sieć E-Hotel nie chciała wówczas ujawniać szczegółów inwestycji. Na początku października uroczyście ogłoszono podpisanie umowy franczyzowej między spółką Hotel System Sobieskiego Sp. z o.o., która jest spółką zależną E-Hotel SA, a Hilton Hotel Corporation (HHC). Umowa ta dotyczy utworzenia czterogwiazdkowego hotelu marki Hilton Garden Inn, w budynku wznoszonym w rejonie tzw. Placu Europy, który obejmuje place przy zbiegu ulic Idzikowskiego, Sikorskiego, Sobieskiego i Witosa w Warszawie. Hilton Garden Inn to marka hoteli adresowana do klientów biznesowych.
Jak wynika z zapowiedzi przedstawicieli HHC i Wojciecha Popisa, wiceprezesa E-Hotel, hotel ma mieć 266 pokoi, centrum konferencyjne o powierzchni 400 mkw., business centre, centrum rekreacyjne, restaurację i parking. Szacunkowy koszt inwestycji (bez kosztu działki) waha się w granicach 30-40 mln euro, przy średnim koszcie pokoju 100-110 tys. euro. Według zamierzeń E-Hotel i HHC hotel miałby zostać oddany do eksploatacji pod koniec roku 2009. - Prowadzimy obecnie finalne rozmowy z biurem architektonicznym. Chcemy, by dostosowanie do wymagań obiektu tej klasy pociągnęło za sobą jak najmniej zmian w istniejącej już konstrukcji - powiedział Wojciech Popis podczas wspólnej konferencji prasowej E-Hotel i HHC, która odbyła się 3 października.
Według Popisa E-Hotel, który ma 4 funkcjonujące hotele i 5 w trakcie realizacji, upatruje w Hiltonie partnera do długofalowej i szerszej współpracy, jednak: - Rozmowy nad tym, ile i jakich obiektów sieci E-System mogłoby zyskać marki Hiltona jeszcze trwają - powiedział Popis. Trwają również rozmowy co do ewentualnego wyboru operatora dla drugiego z budowanych obecnie w Warszawie przez E-System obiektów. Szesnastopiętrowy budynek wznoszony jest u zbiegu ul. Chałubińskiego i Wspólnej w Warszawie. Pierwotnie był on planowany jako Hotel System Premium, który miałby zaoferować ponad 300 pokoi o standardzie czterech gwiazdek. - W ciągu najbliższych pięciu lat zamierzamy otworzyć w Polsce 20 obiektów pod marką Hilton. Polska jest dla nas siódmym rynkiem w Europie, po Niemczech, Hiszpanii, Portugalii, Wielkiej Brytanii, Turcji i Rosji - zapowiada Ulrich Widmer z Hilton International.
Natomiast według Marka Nogala, wiceprezesa odpowiedzialnego za markę Hilton Garden Inn, analizy prowadzone przez Hiltona doprowadziły do określenia 20 destynacji w Polsce, które są dla sieci interesujące. Polskim "smaczkiem" jest to, że dziadkowie Nogala pochodzili z Podhala i Wielkopolski. Na świecie funkcjonuje obecnie ponad 400 hoteli pod marką Hilton Garden Inn. Według planu w tym roku ma zostać otwartych 75 takich obiektów, zaś w przyszłym 65-70. Umowa między E-Hotel a HHC jest pierwszą od kilkunastu lat umową franczyzową podpisaną przez funkcjonującą w Polsce sieć hotelową z międzynarodowym operatorem (wcześniej umowy takie podpisywał Orbis). Więcej o międzynarodowych markach hotelowych i franczyzie na str. 16.
O nawiązaniu współpracy między E-Hotel a siecią Hilton poinformowano podczas wspólnej konferencji prasowej. Od lewej: Urlich Widmer, Hilton International Co., Wojciech Popis , E-Hotel SA, Mark Nogal, Hilton Garde Inn oraz Guy Simmons, Colliers International Poland
O planowanym uruchomieniu hotelu u zbiegu ulic Sikorskiego i Sobieskiego w Warszawie w ramach sieci Hotel System, pisaliśmy w tegorocznym numerze majowym. Sieć E-Hotel nie chciała wówczas ujawniać szczegółów inwestycji. Na początku października uroczyście ogłoszono podpisanie umowy franczyzowej między spółką Hotel System Sobieskiego Sp. z o.o., która jest spółką zależną E-Hotel SA, a Hilton Hotel Corporation (HHC). Umowa ta dotyczy utworzenia czterogwiazdkowego hotelu marki Hilton Garden Inn, w budynku wznoszonym w rejonie tzw. Placu Europy, który obejmuje place przy zbiegu ulic Idzikowskiego, Sikorskiego, Sobieskiego i Witosa w Warszawie. Hilton Garden Inn to marka hoteli adresowana do klientów biznesowych.
Jak wynika z zapowiedzi przedstawicieli HHC i Wojciecha Popisa, wiceprezesa E-Hotel, hotel ma mieć 266 pokoi, centrum konferencyjne o powierzchni 400 mkw., business centre, centrum rekreacyjne, restaurację i parking. Szacunkowy koszt inwestycji (bez kosztu działki) waha się w granicach 30-40 mln euro, przy średnim koszcie pokoju 100-110 tys. euro. Według zamierzeń E-Hotel i HHC hotel miałby zostać oddany do eksploatacji pod koniec roku 2009. - Prowadzimy obecnie finalne rozmowy z biurem architektonicznym. Chcemy, by dostosowanie do wymagań obiektu tej klasy pociągnęło za sobą jak najmniej zmian w istniejącej już konstrukcji - powiedział Wojciech Popis podczas wspólnej konferencji prasowej E-Hotel i HHC, która odbyła się 3 października.
Według Popisa E-Hotel, który ma 4 funkcjonujące hotele i 5 w trakcie realizacji, upatruje w Hiltonie partnera do długofalowej i szerszej współpracy, jednak: - Rozmowy nad tym, ile i jakich obiektów sieci E-System mogłoby zyskać marki Hiltona jeszcze trwają - powiedział Popis. Trwają również rozmowy co do ewentualnego wyboru operatora dla drugiego z budowanych obecnie w Warszawie przez E-System obiektów. Szesnastopiętrowy budynek wznoszony jest u zbiegu ul. Chałubińskiego i Wspólnej w Warszawie. Pierwotnie był on planowany jako Hotel System Premium, który miałby zaoferować ponad 300 pokoi o standardzie czterech gwiazdek. - W ciągu najbliższych pięciu lat zamierzamy otworzyć w Polsce 20 obiektów pod marką Hilton. Polska jest dla nas siódmym rynkiem w Europie, po Niemczech, Hiszpanii, Portugalii, Wielkiej Brytanii, Turcji i Rosji - zapowiada Ulrich Widmer z Hilton International.
Natomiast według Marka Nogala, wiceprezesa odpowiedzialnego za markę Hilton Garden Inn, analizy prowadzone przez Hiltona doprowadziły do określenia 20 destynacji w Polsce, które są dla sieci interesujące. Polskim "smaczkiem" jest to, że dziadkowie Nogala pochodzili z Podhala i Wielkopolski. Na świecie funkcjonuje obecnie ponad 400 hoteli pod marką Hilton Garden Inn. Według planu w tym roku ma zostać otwartych 75 takich obiektów, zaś w przyszłym 65-70. Umowa między E-Hotel a HHC jest pierwszą od kilkunastu lat umową franczyzową podpisaną przez funkcjonującą w Polsce sieć hotelową z międzynarodowym operatorem (wcześniej umowy takie podpisywał Orbis). Więcej o międzynarodowych markach hotelowych i franczyzie na str. 16.
Dodaj komentarz