Autor: Michał Liżewski
Jednym z podstawowych zagadnień, które budzi liczne wątpliwości hotelarzy, jest obowiązek meldunkowy. Funkcjonujący od lat 70. obowiązek zameldowania w hotelach (domach wczasowych, pensjonatach itp.) zakorzenił się w świadomości nie tylko hotelarzy, ale również wśród ich gości. Tymczasem od tego roku obowiązek meldunkowy został
Pierwsza wizyta w recepcji hotelowej wiązała się dotychczas z koniecznością przedstawienia przez gościa dokumentu tożsamości i obowiązkiem zameldowania przez kierownika zakładu lub upoważnionej przez niego osoby (najczęściej recepcjonisty).
Jak było
O obowiązku tym stanowił art. 9 ustawy o ewidencji ludności i dowodach osobistych, zgodnie z którym gość przy dopełnianiu obowiązku meldunkowego obowiązany był przedstawić w recepcji swój dowód osobisty (lub inny dokument pozwalający na ustalenie tożsamości). Sam obowiązek meldunkowy gości wynikał zaś art. 18 ust. 1 tej ustawy, zgodnie z którym osoba, która przybywała do obiektu hotelarskiego lub noclegowego wszelkiego rodzaju, obowiązana była zameldować się przed upływem 24 godzin od chwili przybycia. Niedochowanie powyższego obowiązku oznaczało popełnienie wykroczenia określonego w art. 147 § 1 kodeksu wykroczeń, pole [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz