Autor: Wojciech Witkowski
Tanie place postojowe dla camperów to nie tylko sposób na powiększenie bazy noclegowej przed EURO 2012, ale i możliwość dodatkowego zarobku oraz lepszego wykorzystania potencjału, np. lokali gastronomicznych w istniejących już obiektach. Camperparki to więcej niż nocowanie na dziko, ale i mniej niż nowoczesny kemping
Tanie miejsca "noclegowe" dla kamperów, to wymagający najmniejszych inwestycji sposób na powiększenie bazy noclegowej.
W Polsce funkcjonuje obecnie nie tylko niemal 200 kempingów, należących do Polskiej Federacji Campingu i Carawaningu (PFCC), z czego 132 są kempingami skategoryzowanymi, ale także wiele mniejszych tzw. dzikich, które trudno zlokalizować na mapie. Baza ta może okazać się niewystarczająca do obsługi carawaningowców z Polski i Europy, szczególnie podczas EURO 2012. Turysta podróżujący pojazdem kempingowym nie zawsze też poszukuje nowoczesnego kempingu na dłuższy pobyt z wszelkimi urządzeniami rekreacyjnymi. Czasami wystarczy mu inne bezpieczne miejsce noclegowe.
Plac postojowy
Interesującym, chociaż nie idealnym rozwiązaniem jest rozwijająca się sieć camperparków. Są to obiekty niestrzeżone, płatne, posiadające dostęp do wody (choć nie jest to warunek), elektryczności i zrzutu nieczystości, umożliwiające nocleg w pojazdach kempingowych. Ponieważ obiekty te nie posiadają odpowiedniego oznakowania, to korzystają z nich przede wszystkim carawaningowcy, którzy w swych podróżach często kierują się informacjami zawartymi w internecie. Zatem niemal obowiązkiem każdego kierowcy jest posiadanie niezbędnej nawigacji satelitarnej GPS, która pokieruje go we właściwe miejsce. Inicjatywa jest stosunkowo młoda, powstała bowiem w drugiej połowie 2007 roku. Jej pomysłodawcą jest Rafał Wawrzyniak, założyciel bazy danych teg [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz