Europejski rynek podróży służbowych: wzrost z jednoczesną kontrolą wydatków

Firma Travelport, opublikowała raport z badania dotyczącego europejskiego rynku podróży służbowych*. Wyniki tego badania, przeprowadzonego przez firmę PhoCusWright, wskazują na powrót rynku europejskiego na ścieżkę wzrostu przy jednoczesnym zaostrzeniu polityk podróży służbowych przez przedsiębiorstwa oraz istotnych zmianach w zachowaniu konsumentów. Badanie pokazuje również, że trend oszczędnościowy utrzyma się w dłuższym okresie, ponieważ przedsiębiorstwa dążą do zapewnienia przestrzegania regulaminów podróży służbowych przez pracowników poprzez ograniczenie podróży klasami typu premium oraz korzystanie z usług preferowanych dostawców. Pojawił się też nowy rodzaj konsumentów: osoby, które chcą mieć większe możliwości rezerwacji podróży online. To młodsze pokolenie pracowników odbywających podróże służbowe coraz częściej korzysta z technologii mobilnych do wyszukiwania i rezerwacji podróży. Przewiduje się, że w 2013 r. i w latach kolejnych wzrośnie liczba rezerwacji dokonywanych za pomocą urządzeń mobilnych. Przeprowadzone badanie potwierdza wzrost na europejskim rynku podróży służbowych:
  • Całkowita wartość europejskiego sektora turystycznego wzrosła o 3,9% do poziomu 218 mld EUR.
  • Wartość europejskiego rynku podróży służbowych wzrosła o 4,4% do poziomu 38,9 mld EUR.
  • Prognozuje się, że do roku 2014 europejski sektor turystyczny osiągnie wartość 230 mld EUR.
  • W przypadku organizatorów podróży służbowych działających online przewiduje się, że w latach 2013 i 2014 liczba rezerwacji wzrośnie o odpowiednio 16% i 13%.
Trend oszczędnościowy w przedsiębiorstwach niesie ze sobą różne konsekwencje: na przykład europejskie tanie linie lotnicze rozszerzają swoje sieci połączeń, a niektórzy tradycyjni przewoźnicy je ograniczają. Korzystają na tym również przewoźnicy kolejowi, u których koszt podróży jest często niższy. Kolej przejęła od linii lotniczych ponad 50% udziału w rynku połączeń, gdzie podróż trwa do 3,5 godz. „Rosnące zapotrzebowanie na podróże służbowe oraz bardziej rygorystyczna kontrola wydatków przedsiębiorstw na ten cel stwarza nowe możliwości dla firmy Travelport” — powiedziała Aleksandra Tomaszewska, dyrektor ds. sprzedaży w polskim oddziale Travelport. „Naszą odpowiedzią na obecne trendy i wyzwania rynkowe jest Tripgate — nowe rozwiązanie typu Corporate Booking Tool, stworzone z myślą o zapewnieniu biurom podróży i przedsiębiorstwom większej kontroli nad rezerwacjami podróży służbowych”.


Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *