Autor: Dawid Zaraziński
Coraz więcej hoteli na świecie decyduje się na leasing tkanin. Ta dość nowa w naszym kraju usługa różni się choćby od popularnego leasingu samochodów. Postanowiliśmy sprawdzić, jakie są jej zalety, a jakie wady? I czy ma w Polsce szanse na upowszechnienie?
Leasing tkanin zachwala Danuta Scheen z Blycolin: - Taki system to pełna wygoda dla hoteli - mówi. Firma posiada oddziały w Belgii, Niemczech, Czechach, Hiszpanii i wielu innych krajach. Z jej usług korzysta już kilka obiektów w Polsce. Na czym polega usługa leasingu tkanin? W przypadku Blycolin, gdy klient zainteresowany jest współpracą, firma najpierw dokonuje szacunków zapotrzebowania obiektu na poszwy do kołder, odzież roboczą, ściereczki itp.
Następnie firma kupuje i oddaje do użytku tkaniny, uwzględniając decyzję właścicieli hotelu dotyczącą wzorów i kolorów. Klient Blycolin płaci tylko za sztuki, których używa: są one liczone w momencie oddawania ich do pralni, która jest zazwyczaj zakładem polecanym przez leasingodawcę. Hotel dodatkowo nie ponosi żadnych kosztów związanych z wymianą zniszczonych tkanin - Blycolin wymienia je na swój koszt. - To oznacza, że hotel ma zapewnioną zawsze najwyższą jakość tkanin - mówi Scheen. - Nie musi czekać, aż zniszczą się całkowicie i dopiero wtedy je wymieniać - dodaje. Umowa z Blycolin podpisywana jest na cztery lata.
Mimo że ta usługa przeznaczona jest dla wszystkich obiektów, z propozycji firmy korzystają hotele przyjmujące powyżej dziesięciu gości. Podobną usługę świadczy firma Bardusch. Jej klientami jest m.in. Accor w Szwajcarii, Francji czy Niemczech. W Polsce jeszcze nieobecna, choć jak zapewnia Mariusz Grolewski z tej firmy, trwają zaawansowane rozmowy z dużymi hotelami w Warszawie i Krakowie. Sam leasing wygląda podobnie jak w Blyco [...]
Leasing tkanin zachwala Danuta Scheen z Blycolin: - Taki system to pełna wygoda dla hoteli - mówi. Firma posiada oddziały w Belgii, Niemczech, Czechach, Hiszpanii i wielu innych krajach. Z jej usług korzysta już kilka obiektów w Polsce. Na czym polega usługa leasingu tkanin? W przypadku Blycolin, gdy klient zainteresowany jest współpracą, firma najpierw dokonuje szacunków zapotrzebowania obiektu na poszwy do kołder, odzież roboczą, ściereczki itp.
Następnie firma kupuje i oddaje do użytku tkaniny, uwzględniając decyzję właścicieli hotelu dotyczącą wzorów i kolorów. Klient Blycolin płaci tylko za sztuki, których używa: są one liczone w momencie oddawania ich do pralni, która jest zazwyczaj zakładem polecanym przez leasingodawcę. Hotel dodatkowo nie ponosi żadnych kosztów związanych z wymianą zniszczonych tkanin - Blycolin wymienia je na swój koszt. - To oznacza, że hotel ma zapewnioną zawsze najwyższą jakość tkanin - mówi Scheen. - Nie musi czekać, aż zniszczą się całkowicie i dopiero wtedy je wymieniać - dodaje. Umowa z Blycolin podpisywana jest na cztery lata.
Mimo że ta usługa przeznaczona jest dla wszystkich obiektów, z propozycji firmy korzystają hotele przyjmujące powyżej dziesięciu gości. Podobną usługę świadczy firma Bardusch. Jej klientami jest m.in. Accor w Szwajcarii, Francji czy Niemczech. W Polsce jeszcze nieobecna, choć jak zapewnia Mariusz Grolewski z tej firmy, trwają zaawansowane rozmowy z dużymi hotelami w Warszawie i Krakowie. Sam leasing wygląda podobnie jak w Blyco [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz