Autor: Marta Kuniszyk
Marta Kuniszyk
Autorka jest doktorem nauk ekonomicznych, członkiem zarządu,
dyrektorem ds. finansowych w spółce Orbis Travel.
Wykłada również w Szkole Głównej Handlowej
Kontynuujemy rozważania dotyczące zastosowania wskaźnika RevPASH w analizowaniu wyników działalności gastronomicznej i optymalizowaniu jej efektów
Wprowadzając Yield Management (Revenue Management) w każdej działalności, musimy najpierw dokładnie przeanalizować jej wyniki i zidentyfikować czynniki kształtujące ich poziom. Określenie czynników pozwoli nam jednocześnie na wskazanie niewykorzystywanych dotąd rezerw i sposobów polepszenia efektów, mierzonych między innymi przy wykorzystaniu wskaźnika RevPASH, RevPAR, RPSM, RPAC... itd.
Przy poszukiwaniu czynników oddziałujących na rezultaty danej działalności możemy wykorzystać między innymi analizę wrażliwości, o której pisałam już w jednym z poprzednich materiałów poświęconych rachunkowości zarządczej. Ściągawka: W analizie tej badamy wpływ zmian poszczególnych wielkości, decydujących o poziomie przychodów i kosztów, na ostateczny wynik wybranej działalności lub całego hotelu. Dla ułatwienia obliczeń w kolejnych symulacjach przyjmujemy, że poszczególne wielkości zmieniły się o 10 proc. Badając, o ile zmiana poszczególnych czynników wpłynęła na wynik budujemy listę mnożników (iloraz % zmiany wyniku i % zmiany czynnika).
Mnożniki te pokażą nam, które kategorie w największym stopniu oddziałują na wynik, a więc jakie elementy powinniśmy wnikliwie obserwować. Po opracowaniu listy [...]
Autorka jest doktorem nauk ekonomicznych, członkiem zarządu,
dyrektorem ds. finansowych w spółce Orbis Travel.
Wykłada również w Szkole Głównej Handlowej
Kontynuujemy rozważania dotyczące zastosowania wskaźnika RevPASH w analizowaniu wyników działalności gastronomicznej i optymalizowaniu jej efektów
Wprowadzając Yield Management (Revenue Management) w każdej działalności, musimy najpierw dokładnie przeanalizować jej wyniki i zidentyfikować czynniki kształtujące ich poziom. Określenie czynników pozwoli nam jednocześnie na wskazanie niewykorzystywanych dotąd rezerw i sposobów polepszenia efektów, mierzonych między innymi przy wykorzystaniu wskaźnika RevPASH, RevPAR, RPSM, RPAC... itd.
Przy poszukiwaniu czynników oddziałujących na rezultaty danej działalności możemy wykorzystać między innymi analizę wrażliwości, o której pisałam już w jednym z poprzednich materiałów poświęconych rachunkowości zarządczej. Ściągawka: W analizie tej badamy wpływ zmian poszczególnych wielkości, decydujących o poziomie przychodów i kosztów, na ostateczny wynik wybranej działalności lub całego hotelu. Dla ułatwienia obliczeń w kolejnych symulacjach przyjmujemy, że poszczególne wielkości zmieniły się o 10 proc. Badając, o ile zmiana poszczególnych czynników wpłynęła na wynik budujemy listę mnożników (iloraz % zmiany wyniku i % zmiany czynnika).
Mnożniki te pokażą nam, które kategorie w największym stopniu oddziałują na wynik, a więc jakie elementy powinniśmy wnikliwie obserwować. Po opracowaniu listy [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz