Służba piętra czy hotelu?

Autor: Sylwia Bortniak
ht_2007_12-52.jpgSylwia Bortniak
Autorka jest socjologiem,
reprezentuje firmę Concierge Polska

Dla hotelu czy obiektu noclegowego pokój jest miejscem najważniejszym. To po to zatrzymują się w obiekcie goście, to za niego płacą, a ich najczęstsze pretensje czy uwagi związane są przede wszystkim z wyglądem, komfortem, czy stanem sanitarnym pokoju

Gość rzadko ma do czynienia z obsługą pokoi. Albo mija się z służbą pięter, wychodząc na śniadanie, wymeldowując się, albo załatwiając swe sprawy poza hotelem. Jeśli nie wyjeżdża po jednej nocy - kiedy nie ma zazwyczaj do czynienia z pracą pokojowych lub efektami ich pracy - to często ich praca ma wpływ na to, czy przybędzie do hotelu po raz kolejny. A według jakich kryteriów, my hotelarze, oceniamy najczęściej pracę pokojowej?

Otóż, oceniamy według kryteriów najprostszych. Pokojowa ma przyjść wcześnie, pobrać klucze od pokoi i wykonać dziesiątki czynności opisanych w zakresie swoich obowiązków - oczywiście pamiętając o przepisach bhp, przeciwpożarowych i regulaminach pracy w konkretnym obiekcie noclegowym. I powinna być - przede wszystkim - uczciwa. Pokojowa ma zazwyczaj wykształcenie podstawowe, co najwyżej średnie. W ślad za tym idzie niskie wyna [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl




Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *