Autor: Andrzej Szafrański
"W hotelarstwie generalnie panuje zasada jak w medycynie "wszyscy znają się na leczeniu" i oczywiście na gotowaniu, sprzątaniu itd... hotel to przecież tylko większy dom", napisał w odpowiedzi na listopadową sondę Hotelarza jeden z Czytelników. Trudno się w tym nie doszukać racji, bo z jednej strony wiemy, że większość mniejszych obiektów noclegowych buduje się według własnych projektów i uznania (potwierdzają to w pewien sposób wyniki sondy) inwestorów, co czasem ma dla nich samych, skutki "nie najbardziej pożądane" lub "dalekie od zamierzonych".
Z drugiej strony, wiedząc że przynajmniej część funkcjonujących na rynku doradców ds. inwestycji hotelarskich, nie jest w stanie zaoferować nic więcej niż: duże mniemanie o sobie, "mikrutkie" doświadczenie w branży, kilka utartych sloganów dotyczących lokalizacji hotelu i bogate na papierze, lecz skromne w rzeczywistości portfolio obiektów zrealizowanych, nie dziwię się, że częstokroć inwestorzy wolą radzić sobie sami.
Pewien doświadczony Hotelarz powiedział mi kiedyś: profesjonalnych hotelarskich doradców inwestycyjnych na rynku nie uświadczysz. Nie znaczy to bynajmniej, że ich nie ma w ogóle. Ale znaczy, że nie kręcą się w poszukiwaniu zajęcia, bo to robota sama ich znajduje. I to zazwyczaj jeszcze wówc [...]
Z drugiej strony, wiedząc że przynajmniej część funkcjonujących na rynku doradców ds. inwestycji hotelarskich, nie jest w stanie zaoferować nic więcej niż: duże mniemanie o sobie, "mikrutkie" doświadczenie w branży, kilka utartych sloganów dotyczących lokalizacji hotelu i bogate na papierze, lecz skromne w rzeczywistości portfolio obiektów zrealizowanych, nie dziwię się, że częstokroć inwestorzy wolą radzić sobie sami.
Pewien doświadczony Hotelarz powiedział mi kiedyś: profesjonalnych hotelarskich doradców inwestycyjnych na rynku nie uświadczysz. Nie znaczy to bynajmniej, że ich nie ma w ogóle. Ale znaczy, że nie kręcą się w poszukiwaniu zajęcia, bo to robota sama ich znajduje. I to zazwyczaj jeszcze wówc [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz