Autor: Marta Kuniszyk
Marta Kuniszyk
Autorka jest doktorem nauk ekonomicznych, członkiem zarządu,
dyrektorem ds. finansowych w spółce Orbis Travel. Wykłada również w Szkole Głównej Handlowej
Rachunkowość zarządcza, to proces identyfikacji, pomiaru, analizy, przygotowywania i prezentowania informacji wykorzystywanych przez zarządzających do planowania, oceny i kontroli działalności hotelu lub innej firmy
Dokładnie trzy lata temu Hotelarz opublikował pierwszy materiał dr Marty Kuniszyk dotyczący rachunkowości zarządczej i jej roli w hotelarstwie. Odpowiadając na prośby wielu Czytelników, dotyczące udostępnienia pierwszych materiałów z cyklu, drukujemy w tym numerze wstęp do rachunkowości zarządczej, który w pewnym stopniu oparty jest na owym pierwszym materiale.
Informujemy jednocześnie, że począwszy od numeru styczniowego z roku 2005 wszystkie kolejne materiały Marty Kuniszyk są dostępne na stronie internetowej www.e-hotelarz.pl. W planach wydawniczych Hotelarza na najbliższy rok jest również wspólne wydanie wszystkich materiałów opublikowanych w cyklu Rachunkowość zarządcza.
Sprawne funkcjonowanie zarówno pojedynczego hotelu, jak i całej sieci takich obiektów, zależy przede wszystkim od właściwego zarządzania. Musi być ono dostosowane nie tylko do specyfiki działalności, ale i zmieniających się przecież uwarunkowań rynkowych. Proces zarządzania hotelem na każdym szczeblu powinien być wspomagany przez odpowiednie techniki i narzędzia wykorzystywane tak, aby zarządzający mogli oprzeć podejmowane działania na właściwej ocenie sytuacji z uwzględnieniem analizy otoczenia.
Zarządzanie hotelem (siecią hoteli) jest procesem coraz bardziej złożonym - wymaga odpowiedniego oprzyrządowania analitycznego, planistycznego, prognostycznego, wiedzy o hotelu, - zrozumienia czynników istotnych dla efektywności poszczególnych działań lub rozw [...]
Autorka jest doktorem nauk ekonomicznych, członkiem zarządu,
dyrektorem ds. finansowych w spółce Orbis Travel. Wykłada również w Szkole Głównej Handlowej
Rachunkowość zarządcza, to proces identyfikacji, pomiaru, analizy, przygotowywania i prezentowania informacji wykorzystywanych przez zarządzających do planowania, oceny i kontroli działalności hotelu lub innej firmy
Dokładnie trzy lata temu Hotelarz opublikował pierwszy materiał dr Marty Kuniszyk dotyczący rachunkowości zarządczej i jej roli w hotelarstwie. Odpowiadając na prośby wielu Czytelników, dotyczące udostępnienia pierwszych materiałów z cyklu, drukujemy w tym numerze wstęp do rachunkowości zarządczej, który w pewnym stopniu oparty jest na owym pierwszym materiale.
Informujemy jednocześnie, że począwszy od numeru styczniowego z roku 2005 wszystkie kolejne materiały Marty Kuniszyk są dostępne na stronie internetowej www.e-hotelarz.pl. W planach wydawniczych Hotelarza na najbliższy rok jest również wspólne wydanie wszystkich materiałów opublikowanych w cyklu Rachunkowość zarządcza.
Sprawne funkcjonowanie zarówno pojedynczego hotelu, jak i całej sieci takich obiektów, zależy przede wszystkim od właściwego zarządzania. Musi być ono dostosowane nie tylko do specyfiki działalności, ale i zmieniających się przecież uwarunkowań rynkowych. Proces zarządzania hotelem na każdym szczeblu powinien być wspomagany przez odpowiednie techniki i narzędzia wykorzystywane tak, aby zarządzający mogli oprzeć podejmowane działania na właściwej ocenie sytuacji z uwzględnieniem analizy otoczenia.
Zarządzanie hotelem (siecią hoteli) jest procesem coraz bardziej złożonym - wymaga odpowiedniego oprzyrządowania analitycznego, planistycznego, prognostycznego, wiedzy o hotelu, - zrozumienia czynników istotnych dla efektywności poszczególnych działań lub rozw [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz