Autor: Monika Błasikiewicz- -Tormanowska
Monika Błasikiewicz- -Tormanowska
Autorka jest współwłaścicielem agencji Public Relations BIS.
Wcześniej m.in. dyrektor ds. obsługi klientów w międzynarodowej agencji PR,
dyrektor marketingu w firmie IT,
dyrektor promocji zewnętrznej w telewizji TVN
Jednym z większych klientów hoteli, szczególnie tych, które w swej ofercie mają organizację imprez o charakterze szkoleniowo-konferencyjnym oraz bankietów, balów czy przyjęć firmowych są agencje Public Relations. Jak z ich perspektywy wygląda współpraca z obiektami noclegowymi?
Pojęcie "organizator" oznacza w tym przypadku osobę namolną, upartą, wymagającą szczegółowych informacji, dodatkowych usług, telefonującą kilka razy dziennie - słowem kogoś przysparzającego hotelowej kadrze kłopotów i pracy.
Organizator to w tym wypadku agencja PR działająca zazwyczaj w imieniu klienta, który ma określone wymagania i potrzeby. Agencja, z racji doświadczenia i znajomości tematu, ma swoje spostrzeżenia, wie na co zwracać uwagę i czego wymagać. Jesteśmy więc nie zawsze najbardziej pożądanym klientem hoteli, pensjonatów, czy ośrodków szkoleniowych i konferencyjnych. Jednak, pomimo "naszych wad", wiele hoteli nas lubi i ceni sobie współpracę z nami. Postaram się wyjaśnić, dlaczego tak jest, że jedni nas lubią, a inni zaledwie tolerują?
Stołeczne "centrum" konferencyjne
Większość agencji public relations zajmuje się m.in. organizacją różnego rodzaju imprez. Są to nie tylko briefingi, czy konferencje prasowe, ale również bale, wizyty VIP, szkolenia, etc. Większość tych spotkań odbywa się w Warszawie, bo to właśnie w stolicy funkcjonuje najwięcej firm, czy instytucji, to w niej koncentruje się też polski show-biznes. Dla bywalców oznacza to duży wybór imprez, dla organizatorów stały wyścig o miejsca.
Tych bowiem jest w stolicy zdecydowanie ciągle za mało. Ponadto każdy organizator chcąc wykazać się oryginalnością i zaskoczyć swoich gości, celuje w miejsca nowe i niezgrane, a tych ostatecznie nie przybywa wcale tak wiele. Miejsce do organizacji imprezy musi spełniać wiele różnych kryteriów, z których zazwyczaj podstawowym jest przestrzeń. Jednak nawet w Warszawie - podobnie jest i w innych miastach - loka [...]
Autorka jest współwłaścicielem agencji Public Relations BIS.
Wcześniej m.in. dyrektor ds. obsługi klientów w międzynarodowej agencji PR,
dyrektor marketingu w firmie IT,
dyrektor promocji zewnętrznej w telewizji TVN
Jednym z większych klientów hoteli, szczególnie tych, które w swej ofercie mają organizację imprez o charakterze szkoleniowo-konferencyjnym oraz bankietów, balów czy przyjęć firmowych są agencje Public Relations. Jak z ich perspektywy wygląda współpraca z obiektami noclegowymi?
Pojęcie "organizator" oznacza w tym przypadku osobę namolną, upartą, wymagającą szczegółowych informacji, dodatkowych usług, telefonującą kilka razy dziennie - słowem kogoś przysparzającego hotelowej kadrze kłopotów i pracy.
Organizator to w tym wypadku agencja PR działająca zazwyczaj w imieniu klienta, który ma określone wymagania i potrzeby. Agencja, z racji doświadczenia i znajomości tematu, ma swoje spostrzeżenia, wie na co zwracać uwagę i czego wymagać. Jesteśmy więc nie zawsze najbardziej pożądanym klientem hoteli, pensjonatów, czy ośrodków szkoleniowych i konferencyjnych. Jednak, pomimo "naszych wad", wiele hoteli nas lubi i ceni sobie współpracę z nami. Postaram się wyjaśnić, dlaczego tak jest, że jedni nas lubią, a inni zaledwie tolerują?
Stołeczne "centrum" konferencyjne
Większość agencji public relations zajmuje się m.in. organizacją różnego rodzaju imprez. Są to nie tylko briefingi, czy konferencje prasowe, ale również bale, wizyty VIP, szkolenia, etc. Większość tych spotkań odbywa się w Warszawie, bo to właśnie w stolicy funkcjonuje najwięcej firm, czy instytucji, to w niej koncentruje się też polski show-biznes. Dla bywalców oznacza to duży wybór imprez, dla organizatorów stały wyścig o miejsca.
Tych bowiem jest w stolicy zdecydowanie ciągle za mało. Ponadto każdy organizator chcąc wykazać się oryginalnością i zaskoczyć swoich gości, celuje w miejsca nowe i niezgrane, a tych ostatecznie nie przybywa wcale tak wiele. Miejsce do organizacji imprezy musi spełniać wiele różnych kryteriów, z których zazwyczaj podstawowym jest przestrzeń. Jednak nawet w Warszawie - podobnie jest i w innych miastach - loka [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz