Autor: Krzysztof Czekaj
Krzysztof Czekaj
Autor jest licencjonowanym zarządcą nieruchomości z firmy Partner Consulting,
współpracuje m.in. z grupą DSV.
Jako rzeczoznawca majątkowy wyceniał m.in. wartość obiektów przeznaczonych na działalność hotelarską i gastronomiczną
O ile już samo zarządzanie nieruchomością wydaje się - szczególnie w gąszczu zmieniających się przepisów - sztuką, o tyle sprawne i efektywne zarządzanie nieruchomością hotelową może uchodzić za rodzaj wirtuozerii. Trudno się z tym nie zgodzić, biorąc pod uwagę łączenie przez obiekty noclegowe kilku rodzajów prowadzonej działalności
Posiadanie nieruchomości oprócz niewątpliwych zalet wiąże się również z określonymi obowiązkami. Dotyczą one zarówno sfery materialnej, np. przeprowadzanie remontów, sfery finansowej, czyli np. płacenia podatków, zabezpieczenia środków na bieżące funkcjonowanie oraz sfery bardzo ostatnio eksponowanej, czyli szerokiego zakresu bezpieczeństwa, która podlega prowadzeniu coraz bardziej rygorystycznych kontroli.
Oczywiście większość wymienionych obowiązków jest określona przez ustawodawcę, czy to w prawie budowlanym, ustawie o gospodarce nieruchomościami, czy prawie podatkowym. Jest jednak cała sfera bieżącego działania, służąca zapewnieniu sprawnego funkcjonowania nieruchomości. Można się spierać, czy trudniej wypełnić narzucone przez prawo a jednak bardzo zmienne obowiązki, czy - zwłaszcza w czasach nasilonych wyjazdów fachowców za granicę - sprostać zadaniom wynikającym z technicznej, ułomnej natury obiektu budowlanego. Dopiero umiejętność ogarnięcia wszystkiego daje satysfakcję i nadzieję na wzrost wartości.
Kim jest zarządca
Czym jest w takim razie zarządzanie nieruchomościami? Kim jest [...]
Autor jest licencjonowanym zarządcą nieruchomości z firmy Partner Consulting,
współpracuje m.in. z grupą DSV.
Jako rzeczoznawca majątkowy wyceniał m.in. wartość obiektów przeznaczonych na działalność hotelarską i gastronomiczną
O ile już samo zarządzanie nieruchomością wydaje się - szczególnie w gąszczu zmieniających się przepisów - sztuką, o tyle sprawne i efektywne zarządzanie nieruchomością hotelową może uchodzić za rodzaj wirtuozerii. Trudno się z tym nie zgodzić, biorąc pod uwagę łączenie przez obiekty noclegowe kilku rodzajów prowadzonej działalności
Posiadanie nieruchomości oprócz niewątpliwych zalet wiąże się również z określonymi obowiązkami. Dotyczą one zarówno sfery materialnej, np. przeprowadzanie remontów, sfery finansowej, czyli np. płacenia podatków, zabezpieczenia środków na bieżące funkcjonowanie oraz sfery bardzo ostatnio eksponowanej, czyli szerokiego zakresu bezpieczeństwa, która podlega prowadzeniu coraz bardziej rygorystycznych kontroli.
Oczywiście większość wymienionych obowiązków jest określona przez ustawodawcę, czy to w prawie budowlanym, ustawie o gospodarce nieruchomościami, czy prawie podatkowym. Jest jednak cała sfera bieżącego działania, służąca zapewnieniu sprawnego funkcjonowania nieruchomości. Można się spierać, czy trudniej wypełnić narzucone przez prawo a jednak bardzo zmienne obowiązki, czy - zwłaszcza w czasach nasilonych wyjazdów fachowców za granicę - sprostać zadaniom wynikającym z technicznej, ułomnej natury obiektu budowlanego. Dopiero umiejętność ogarnięcia wszystkiego daje satysfakcję i nadzieję na wzrost wartości.
Kim jest zarządca
Czym jest w takim razie zarządzanie nieruchomościami? Kim jest [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz