Grupa Hotelowa Orbis należąca do Accoru rozwija strategię asset light opartą na umowach franczyzowych i o zarządzanie. Od 1 marca pod marką ibis Style rusza dotychczasowy hotel Holiday Inn Express w Wałbrzychu, a wiosną pod marką Mercure Airport zacznie przyjmować gości flagowy dotąd obiekt sieci DeSilva w Warszawie. Do 2015 roku w ramach Grupy Hotelowej skupiającej obecnie ok. 60 obiektów, działać ma ich 90.
Orbis na podstawie podpisanych już umów włącza do sieci 10 nowych hoteli. Jeszcze jesienią jako pierwszy ibis Syles Gdynia w Polsce dołączył do sieci hotel Wasko w Redzie z 86 pokojami. W lutym pod marką Mercure Krynica Zdrój Resort & SPA rozpoczął działalność dotychczasowy hotel Motyl w Krynicy ze 100 pokojami, a od stycznia otworzył się pod nią hotel Vestil w Piotrkowie Trybunalskim z 38 pokojami. Po dołączeniu obiektów w Wałbrzychu (ibis Styles ze 130 pokojami) i Warszawie (Mercure ze 120 pokojami ) oraz włączeniu do sieci Mercure w lutym hotelu Orbis Halny w Cieszynie z 78 pokojami, w styczniu Holiday Inn w Warszawie z 338 pokojami, a wcześniej Orbis Zamojski w Zamościu z 45 pokojami, pod markami Mercure i ibis działa w sumie osiem nowych hoteli, w tym pięć w ramach franczyzy. Poza nimi Orbis otworzył w ubiegłym roku dwa własne kompleksy ibis- ibis Budget w Warszawie i Krakowie łącznie z ok. 600 pokojami, a w tym roku otwiera Novotel w Łodzi ze 160 pokojami. W sumie w ubiegłym roku Orbis powiększył się w Polsce o pięć nowych hoteli pod markami ibis z ok. 670 pokojami (po dwa w Warszawie i Krakowie oraz w Redzie), a w tym roku ma dołączyć ok. 550 nowych pokoi w pięciu kolejnych hotelach (Mercure w Warszawie, Krynicy i Piotrkowie, Novotel w Łodzi i ibis Styles w Wałbrzychu). W 2014 roku otwarte mają zostać, w ramach umowy o zarządzaniem hotele Mercure i ibis Styles w XIX-wiecznym budynku dawnej elektrowni i kopalni węgla w Sosnowcu łącznie z 200 pokojami, a w 2015 roku we franczyzie ibis w Białymstoku w galerii handlowej ze 130 pokojami. Łącznie w Grupie Hotelowej Orbis znajdowałoby się wówczas ok. 25 ibisów (Budget, Styles) oraz ok. 20 Mercure.
- Planujemy aby w skład naszej Grupy do 2015 roku wchodziło 90 hoteli, z czego około 70 proc. w oparciu o model asset light. To cel bardzo ambitny, ale patrząc na naszą dynamikę rozwoju od 2012 roku, jesteśmy przekonani, że zostanie osiągnięty. Własność niektórych obiektów przenosimy na długoterminowych inwestorów, a wybrane hotele będą prowadzone głównie na podstawie umów o zarządzanie i franczyzę - mówi Laurent Picheral, prezes zarządu Orbis S.A.
W latach 2013-2014 Orbis będzie koncentrował się na zarządzaniu aktywami w ramach dwóch typów współpracy: sprzedaży i franczyzie zwrotnej oraz sprzedaży i zarządzaniu zwrotnym. Pierwszą transakcją tego typu była sprzedaż i franczyza zwrotna pod koniec ubiegłego hotelu Mercure Zakopane Kasprowy funduszowi Bachleda Investment Group za 56 mln zł. Założeniem strategicznym jest, aby od 2014 roku 100 proc. nowych obiektów przyłączanych do Grupy Orbis działało w oparciu o strategię asset light.•
Dodaj komentarz