Utrzymanie hotelu w czystości

Autor: Roman Kurbiel - Salamonowicz
Roman Kurbiel - Salamonowicz
Specjalista ds. szkoleń i wdrażania technologii utrzymania czystości w firmie Merida

Po pracowitych i często nerwowych dniach budowy następuje uroczyste otwarcie obiektu hotelowego, poprzedzone akcją reklamową i oczekiwanie na klienta. Równocześnie rozpoczyna się codzienne, niestety nie zawsze prawidłowe utrzymanie obiektu w czystości


Od kilku lat, jako pracownik firmy zajmującej się produkcją i dystrybucją środków służących utrzymaniu czystości, śledzę z uwagą rynek obiektów noclegowych pod względem utrzymania higieny oraz wiedzy, jaką na ten temat dysponują administratorzy obiektów. Niestety, w chwili obecnej, nie przedstawia się on moim zdaniem nazbyt profesjonalnie. W wielu przypadkach bierze się to stąd, że administracja obiektów "puszcza" sprawę czystości na żywioł, nie zadając sobie wcześniej kilku podstawowych pytań.

Tymczasem, przygotowując się do właściwego utrzymania czystości w obiekcie hotelowym, administrator powinien odpowiedzieć najpierw na następujące pytania: - Jakim poziomem czystości jest zainteresowany? - Jak będą wykonywane zabiegi sprzątania? Oczywiście każdy będzie chciał utrzymać obiekt na najwyższym poziomie pod względem czystości, który bowiem gość zatrzyma się po raz drugi w brudnym hotelu? Dlatego bardziej szczegółowo postaram się odpowiedzieć na drugie pytanie...

Na początek audyt

Utrzymanie czystości w obiekcie hotelowym możemy prowadz [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl




Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *