Katastrofa, jaka 26 grudnia ub.r. nawiedziła rejon południowo-wschodniej Azji, dotknęła także hotele. Jedną z najbardziej poszkodowanych przez żywioł sieci hotelowych jest Le Méridien. Nowo zbudowany hotel w Khao Lak w Tajlandii został zdewastowany, da się uratować jedynie konstrukcję budynku. Gości i personel z Le Méridien Beach Resort w Phuket ewakuowano. Inne obiekty sieci w regionie Oceanu Indyjskiego nie poniosły szkód. Prawdziwą katastrofę przeżył accorowski Sofitel w Khao Lak, który praktycznie został zniszczony. Z przebywających w chwili tragedii w hotelu 720 gości i personelu uratowało się 450 osób.
Jedynym obiektem For Four Seasons, który ucierpiał w wyniku naporu tsunami, jest Four Seasons Resort Maledives Kuda Huraa na Malediwach – przez najbliższe miesiące będzie remontowany. Hotele Hilton w Phuket, na Malediwach i Sri Lance nie ucierpiały. Obiekty tej sieci w Kolombo i Chennai (Madras) pomagają poszkodowanym w kataklizmie turystom.
Hotele sieci Marriott (z wyjątkiem jednego, w Phuket) nie poniosły większych szkód. Wszystkie z sześciu obiektów sieci Carlson Hotels Worldwide w tamtym regionie świata uniknęły zniszczeń i funkcjonują. Za to Holiday Inn Resort w Phuket, należący do InterContinentala, został w poważnym stopniu zniszczony. O dużym szczęściu może mówić Holiday Inn Resort Phi Phi Island, na wschód od Phuket – 80 jego bungalowów (ze względu na usytuowanie) uniknęło dewastacji. Wyspy Khao Lak i Phi Phi zostały właściwie zrównane z ziemią. Inne obiekty InterContinentala w Indiach, Malezji, Sri Lance nie poniosły szkód.
Hyatt Hotels & Resorts, który w regionie dotkniętym katastrofą ma aż 18 hoteli, informuje, że
w jego obiektach nie odnotowano większych szkód ani wypadków śmiertelnych. Nie ucierpiały także hotele Cendant’s Hotel Group. Hotele sieci Sheraton
w tajlandzkich miejscowościach Phuket, Krabi i Langkawi usuwają obecnie mniejsze zniszczenia.
Sieci hotelowe spieszą z pomocą poszkodowanym. Choice Hotels Foundation zebrał 50 tys. dolarów dla ofiar tsunami, InterContinental przekazał już UNICEF-owi 25 tys. dolarów. To niewiele, miejmy jednak nadzieję, że to dopiero początek pomocy (rajdowiec Michael Schumacher przekazał 10 mln dolarów).
Jedynym obiektem For Four Seasons, który ucierpiał w wyniku naporu tsunami, jest Four Seasons Resort Maledives Kuda Huraa na Malediwach – przez najbliższe miesiące będzie remontowany. Hotele Hilton w Phuket, na Malediwach i Sri Lance nie ucierpiały. Obiekty tej sieci w Kolombo i Chennai (Madras) pomagają poszkodowanym w kataklizmie turystom.
Hotele sieci Marriott (z wyjątkiem jednego, w Phuket) nie poniosły większych szkód. Wszystkie z sześciu obiektów sieci Carlson Hotels Worldwide w tamtym regionie świata uniknęły zniszczeń i funkcjonują. Za to Holiday Inn Resort w Phuket, należący do InterContinentala, został w poważnym stopniu zniszczony. O dużym szczęściu może mówić Holiday Inn Resort Phi Phi Island, na wschód od Phuket – 80 jego bungalowów (ze względu na usytuowanie) uniknęło dewastacji. Wyspy Khao Lak i Phi Phi zostały właściwie zrównane z ziemią. Inne obiekty InterContinentala w Indiach, Malezji, Sri Lance nie poniosły szkód.
Hyatt Hotels & Resorts, który w regionie dotkniętym katastrofą ma aż 18 hoteli, informuje, że
w jego obiektach nie odnotowano większych szkód ani wypadków śmiertelnych. Nie ucierpiały także hotele Cendant’s Hotel Group. Hotele sieci Sheraton
w tajlandzkich miejscowościach Phuket, Krabi i Langkawi usuwają obecnie mniejsze zniszczenia.
Sieci hotelowe spieszą z pomocą poszkodowanym. Choice Hotels Foundation zebrał 50 tys. dolarów dla ofiar tsunami, InterContinental przekazał już UNICEF-owi 25 tys. dolarów. To niewiele, miejmy jednak nadzieję, że to dopiero początek pomocy (rajdowiec Michael Schumacher przekazał 10 mln dolarów).
Dodaj komentarz