Autor: Andrzej Szafrański
To, że przodującą grupę hotelową w Polsce tworzą spółki wchodzące w skład Orbis SA wiedzą wszyscy. Nie wszyscy jednak wiedzą, że drugą pod względem liczby posiadanych hoteli jest Grupa Hotelowa WAM, trzecie zaś miejsce z uwagi na liczbę miejsc noclegowych zajmują trzy obiekty Tadeusza Gołębiewskiego
Biorąc pod uwagę stopień koncentracji kapitału na rynku hotelowym, czy też raczej koncentracji obiektów, polski rynek pozostaje pod tym względem stosunkowo rozdrobniony. Włącznie z największym graczem, czyli Grupą Hotelową Orbis, inwestorów lub operatorów posiadających więcej niż dziesięć obiektów, da się zliczyć na palcach jednej ręki. 122 hotele należące w sumie do pięciu największych pod względem liczby posiadanych obiektów grup stanowiły na przełomie lipca i sierpnia tego roku zaledwie 8,06 proc. wszystkich, czyli 1514 funkcjonujących w tym czasie w Polsce skategoryzowanych hoteli.
Grupami tymi są: Orbis/Accor, Grupa Hotelowa Wojskowej Agencji Mieszkaniowej, Ogólnokrajowa Spółdzielnia Turystyczna Gromada, Qubus Hotel Management i Louvre Hotels. Systemy hotelowe, nawet te działające pod markami dużych międzynarodowych grup i posiadające więcej niż pięć obiektów, stanowią niespełna dziesiątą część całego rynku hoteli w Polsce. Wśród mniejszych sieci o powiązaniu kapitałowym posiadających po trzy, cztery hotele można wymienić chociażby Anders Group, Likus Hotele i Restauracje, Donimirski Boutique Hotel, Pietrak Hotel, Interferie, [...]
Biorąc pod uwagę stopień koncentracji kapitału na rynku hotelowym, czy też raczej koncentracji obiektów, polski rynek pozostaje pod tym względem stosunkowo rozdrobniony. Włącznie z największym graczem, czyli Grupą Hotelową Orbis, inwestorów lub operatorów posiadających więcej niż dziesięć obiektów, da się zliczyć na palcach jednej ręki. 122 hotele należące w sumie do pięciu największych pod względem liczby posiadanych obiektów grup stanowiły na przełomie lipca i sierpnia tego roku zaledwie 8,06 proc. wszystkich, czyli 1514 funkcjonujących w tym czasie w Polsce skategoryzowanych hoteli.
Grupami tymi są: Orbis/Accor, Grupa Hotelowa Wojskowej Agencji Mieszkaniowej, Ogólnokrajowa Spółdzielnia Turystyczna Gromada, Qubus Hotel Management i Louvre Hotels. Systemy hotelowe, nawet te działające pod markami dużych międzynarodowych grup i posiadające więcej niż pięć obiektów, stanowią niespełna dziesiątą część całego rynku hoteli w Polsce. Wśród mniejszych sieci o powiązaniu kapitałowym posiadających po trzy, cztery hotele można wymienić chociażby Anders Group, Likus Hotele i Restauracje, Donimirski Boutique Hotel, Pietrak Hotel, Interferie, [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz