Autor: Joanna Jabłońska
Hotele stanowią szczególną grupę budynków użyteczności publicznej, m.in. ze względu na silne uwarunkowanie ich działalności zmianami zachodzącymi w gospodarce, a w szczególności w branży budowlanej. Poddane są również subtelniejszym wpływom trendów w architekturze i we współczesnym wzornictwie. W związku z tymi zmianami wzrasta potrzeba na częstsze monitorowanie preferencji użytkowników bazy noclegowej.
Zaprezentowane poniżej badania preferencji w zakresie standardu oraz dostosowania produktu i usług do potrzeb użytkowników bazy noclegowej objęły: lokalizację obiektów, ich standard, preferencje estetyczne (architektoniczne) użytkowników, układy przestrzenny i funkcjonalny. Celem badania było określenie ogólnych preferencji użytkowników obiektów hotelowych w Polsce. Narzędzie badawcze zostało przygotowane w oparciu o profesjonalną stronę internetową. Działanie kwestionariusza rozpoczęto: 26.09.2011, a zakończono 14.02.2012. Ankietę w pełnym zakresie pytań wypełniły 133 osoby. Miała ona charakter publiczny, dostępny dla wszystkich respondentów powyżej 18 roku życia. Niektóre z pytań umożliwiały pozostawianie komentarzy, z czego odpowiadający chętnie korzystali. W kwestionariuszu celowo pominięto określenie celu podróży, aby nie rzutował on na odpowiedzi respondentów dotyczące preferowanych usług i wyboru lokalizacji, gdyż wielu klientów również w trakcie podróży służbowych poszukuje miejsc o wyjątkowym charakterze, a np. podczas urlopów potrzebuje stałego dostępu do internetu.
Lokalizacja i standard
Badanie dotyczące lokalizacji hotelu, ze względu na ogólny charakter studium, zostało ograniczone do pytania: „W czasie podróży krajowych i zagranicznych korzystają Państwo najczęściej z hotelu zlokalizowanego najbliżej: a. dworca kolejowego, autobusowego lub lotniska, b. zabytkowego centrum miasta, c. biznesowego celu podróży, d. lokalizacja nie ma dla mnie znaczenia”. Największym zainteresowaniem respondentów cieszyły się placówki zlokalizowane w zabytkowych centrach miast (44,9 proc.), następnie w pobliżu biznesowego celu podróży (26,3 proc.). 17,3 proc. badanych nie uzależnia miejsca pobytu od wskazanych w pytaniu czynników, a jedynie dla 11,5 proc. ważne były obiekty w sąsiedztwie węzłów komunikacyjnych. We właściw [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Preferencje na ogół są takie, że gość chce zjeść dobre śniadanie. Dobre śniadanie to w mojej opinii 3/4 sukcesu. Nie ma się co czarować.