Autor: Eryk Kędzierski
Podłoga, która „wie” nie tylko, w którym pokoju zapalić światło, ale także odczytuje nastrój gościa i w zależności od tego zmienia oświetlenie w pokoju; inteligentne lustro z Internetem; zindywidualizowane SPA w pokoju; multimedialny system wykonujący polecenia głosowe – tak wyglądać będzie hotel przyszłości. A wszystko oparte oczywiście na zaawansowanym oprogramowaniu.
Tak przynajmniej przyszłość wyglądać będzie według niemieckiego Towarzystwa Fraunhofera w Duisburgu, zajmującego się innowacyjnymi rozwiązaniami, które zaprojektowało tego typu pokój. Wszystkie te nowinki technologiczne służyć mają podstawowemu celowi – nadążeniu za coraz większą potrzebą personalizacji pokoi hotelowych, czego oczekuje współczesny gość. Hotele będą musiały iść w kierunku rozwiązań konwergencyjnych, czyli takich, które zbierają w jeden system wiele procesów związanych z informatyzacją, sprzętem multimedialnym itp. Choćby dlatego, że goście podróżują z coraz bardziej zaawansowanymi technologicznie sprzętami i chcą, aby były one kompatybilne z systemem hotelowym Przyszłość leży też w mobilności, a więc w rozwiązaniach software’owych na telefony komórkowe, z których można zarezerwować pokój w czasie podróży albo znaleźć najbardziej odpowiedni dla siebie.
Firma Cloud Industry Solutions specjalizująca się w rozwijaniu i sprzedaży innowacyjnego oprogramowania wspierającego zarządzanie hotelem przez koszty dołączyła do grona spółek w ramach Funduszu Kapitałowego Agencji Rozwoju Pomorza SA. Jednym z głównych produktów spółki CIS jest Hotel Data – aplikacja do rachunkowości zarządczej dla obiektów hotelowych działająca w modelu SaaS (Software as a Service/oprogramowanie jako usługa). Aplikacja dostępna jest online (bez konieczności instalacji) i pozwala na automatyczny import danych z programów finansowoksięgowych. – Kilka lat temu stwierdziliśmy, że większa podaż miejsc hotelowych w Polsce spowoduje zwiększoną konkurencję na rynku usług hotelowych. W związku z tym stwierdziliśmy, że przedsiębiorcy będą szukali narzędzia do wyceny usługi hotelowej – mówi Andrzej Rybicki, prezes Cloud Industry Solutions. Aplikacja dostarcza odpowiedzi na podstawowe pytania operacyjne typu: koszt dostępnego vs. sprzedanego pokoju, marża usługi hotelowej, minimalna cena, minimalne obłożenie pokrywające koszty hotelu i pokazujące realny wpływ raportu na wynik finansowy hotelu tj.: symulację procentowej zmiany ceny i jej wpływ na wynik miesiąca czy symulację procentowej zmiany obłożenia i wpływ na wynik miesiąca. – Zainteresowaliśmy się tym projektem przede wszystkim ze względu na funkcjonalność oprogramowania i zaawansowanie projektu – mówi Radosław Białas z ARP SA. – Do tego jest to produkt, który z powodzeniem może być wykorzystywany nie tylko w hotelarstwie.
Przyszłość a rzeczywistość
Gdy gość będzie miał ochotę umieścić na ścianach, w elektronicznych ramkach, zdjęcia swojej rodziny to technologia mu to umożliwi. Ale żeby
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz