Dwa ostatnie szkolenia Akademii Hotelarza w sesji wiosennej poświęcone były „Sprzedaży i marketingowi usług hotelowych” oraz praktycznym zajęciom z revenue management. Łącznie skorzystało z nich ponad 50 osób. Szkolenie „Revenue Managment – warsztaty praktyczne dla średniozaawansowych” poprowadziła Agnieszka Kasprzak – Revenue Manager Louvre Hotels Group, a wcześniej w Grupie Orbis, która na konkretnych przykładach przedstawiała zagadnienia związane z zarządzaniem polityką cenową hotelu.
Spotkanie miało charakter intensywnych warsztatów, podczas których uczestnicy – właściciele hoteli, dyrektorzy, revenue managerowie, kierownicy sprzedaży, marketingu i recepcji, pogłębiali swoje umiejętności z zakresu RM. Sponsorem była firma Micros Fidelio, której przedstawiciele w krótkim bloku przedstawili uczestnikom program Fidelio Suite 8, jako narzędzie do wspomagania RM. Podczas szkolenia „Sprzedaż i marketing usług hotelowych” Elżbieta Nitsze, na co dzień zarządzająca sprzedażą i marketingiem 12 obiektów hotelowych w sieci Elbest Hotels przedstawiła zagadnienia związane ze sprzedażą usług konferencyjnych oraz planowaniem budżetu marketingowego. W ramach pierwszego bloku omówiła m.in. efektywne techniki promocyjne, działania PR, czy zasady opracowywania ofert produktowych.
W ramach wystąpienia poświęconego planowaniu budżetu promocyjnego przedstawione zostały zagadnienia związane z m.in. celowością planu marketingowego, analizą rynku, analizami wewnętrznymi, strategią wprowadzania planu, czy monitoringu skuteczności. Krzysztof Stęplowski, specjalista z zakresu hotelarskiego marketingu internetowego, omówił zagadnienia związane z promocją hotelu w internecie. Bardzo merytoryczna i bogata prezentacja zawierała elementy m.in. pozycjonowania strony internetowej, kampanii AdWords, email marketingu oraz social mediów. Zwracał uwagę na to, że to strona internetowa obiektu powinna spełniać funkcje sprzedażowe. Wystąpienie zostało bardzo wysoko ocenione a uczestnicy podkreślali, że uzyskane informacje wdrożą na swoich stronach. Sprzedaży hotelowej gastronomii a także sprzedaży wesel i bankietów poświęcone były wystąpienia Andrzeja Przeniosły, obecnie dyrektora generalnego Grand Hotel Rzeszów, a wcześniej dyrektora generalnego m.in. hotelu Król Kazimierz, City Park Residence, czy hotelu Warszawianka.
Omówił on szczegółowo zagadnienia związane z kalendarzem kulinarnym, sezonowością promocji, czy specjalizacji restauracji. Zwrócił uwagę na to, jak istotna jest sprzedaż sugerowana, a także przedstawił zasady motywowania pracowników. W drugim bloku Andrzej Przeniosło omówił zasady i sposoby sprzedaży wesel poprzez m.in. sugerowane usługi dodatkowe, przedstawił także cechy skutecznej sprzedaży bankietów. W zgodnej ocenie uczestników, profesjonalistów związanych z rynkiem hotelarskim, szkolenie stało na bardzo wysokim poziomie a uzyskane informacje wpłyną pozytywnie na funkcjonowanie ich obiektów. Sponsorem tego szkolenia również była firma Micros Fidelio.•
Spotkanie miało charakter intensywnych warsztatów, podczas których uczestnicy – właściciele hoteli, dyrektorzy, revenue managerowie, kierownicy sprzedaży, marketingu i recepcji, pogłębiali swoje umiejętności z zakresu RM. Sponsorem była firma Micros Fidelio, której przedstawiciele w krótkim bloku przedstawili uczestnikom program Fidelio Suite 8, jako narzędzie do wspomagania RM. Podczas szkolenia „Sprzedaż i marketing usług hotelowych” Elżbieta Nitsze, na co dzień zarządzająca sprzedażą i marketingiem 12 obiektów hotelowych w sieci Elbest Hotels przedstawiła zagadnienia związane ze sprzedażą usług konferencyjnych oraz planowaniem budżetu marketingowego. W ramach pierwszego bloku omówiła m.in. efektywne techniki promocyjne, działania PR, czy zasady opracowywania ofert produktowych.
W ramach wystąpienia poświęconego planowaniu budżetu promocyjnego przedstawione zostały zagadnienia związane z m.in. celowością planu marketingowego, analizą rynku, analizami wewnętrznymi, strategią wprowadzania planu, czy monitoringu skuteczności. Krzysztof Stęplowski, specjalista z zakresu hotelarskiego marketingu internetowego, omówił zagadnienia związane z promocją hotelu w internecie. Bardzo merytoryczna i bogata prezentacja zawierała elementy m.in. pozycjonowania strony internetowej, kampanii AdWords, email marketingu oraz social mediów. Zwracał uwagę na to, że to strona internetowa obiektu powinna spełniać funkcje sprzedażowe. Wystąpienie zostało bardzo wysoko ocenione a uczestnicy podkreślali, że uzyskane informacje wdrożą na swoich stronach. Sprzedaży hotelowej gastronomii a także sprzedaży wesel i bankietów poświęcone były wystąpienia Andrzeja Przeniosły, obecnie dyrektora generalnego Grand Hotel Rzeszów, a wcześniej dyrektora generalnego m.in. hotelu Król Kazimierz, City Park Residence, czy hotelu Warszawianka.
Omówił on szczegółowo zagadnienia związane z kalendarzem kulinarnym, sezonowością promocji, czy specjalizacji restauracji. Zwrócił uwagę na to, jak istotna jest sprzedaż sugerowana, a także przedstawił zasady motywowania pracowników. W drugim bloku Andrzej Przeniosło omówił zasady i sposoby sprzedaży wesel poprzez m.in. sugerowane usługi dodatkowe, przedstawił także cechy skutecznej sprzedaży bankietów. W zgodnej ocenie uczestników, profesjonalistów związanych z rynkiem hotelarskim, szkolenie stało na bardzo wysokim poziomie a uzyskane informacje wpłyną pozytywnie na funkcjonowanie ich obiektów. Sponsorem tego szkolenia również była firma Micros Fidelio.•
Dodaj komentarz