Gdy brakuje przestrzeni na SPA

Autor: Natasza Sallmann
Natasza Sallmann
Autorka jest specjalistą w zakresie programowania, marketingu i ekonomiki usług wellness i SPA w firmie K&P Consulting Wellness & SPA Kraków

Większość polskich hoteli, planujących modernizację lub inwestycję w obszar SPA i wellness, może przeznaczyć na ten cel powierzchnię nie większą niż tysiąc metrów kwadratowych. To mało, zważywszy na fakt, że inwestorzy chcą zwykle posiadać wszystkie najnowsze urządzenia i sale zabiegowo-treningowe

Obszar SPA i wellness w hotelu, to znacznie więcej niż tylko cztery ściany. Mimo ogólnie określonych ram i standardów przekazywanych przez producentów urządzeń, konsultantów i architektów, inwestorzy nie powinni się zamartwiać brakiem miejsca na wybudowanie tradycyjnego, położonego na dużej przestrzeni SPA. Najważniejsza jest spójna i dobrze przemyślana koncepcja, uwzględniająca dostępną wielkość powierzchni i priorytety w obsłudze przyszłych gości.

Rekreacja w M-1

Najczęstszym dylematem, przed rozwiązaniem którego staje konsultant, czy projektant, głównie przy modernizacji istniejących już w Polsce obiektów, jest zorganizowanie atrakcyjnego obszaru SPA wyposażonego we wszystkie niezbędne funkcje, na stosunkowo niewielkiej powierzchni. Realia inwestycyjne polskiego rynku pokazują, że obszary SPA, powstające przy polskich obiektach, to wciąż jeszcze w większości przestrzenie o powierzchni wielkości 300-700 mkw.

Tyle miejsca przeznaczają na część rekreacyjną nawet hotele mające 70 -80 pokoi. Tymczasem w świecie obszary SPA i wellness w najnowszych hotelach tego typu, nawet o wielkości 25-50 pokoi, potrafią zajmować 1200 mkw lub więcej. W praktyce oznacza to, że w Polsce twórca koncepcji obszaru SPA musi się wykazać nie tylko dużą pomysłowością rozwiązań, ale również umiejętnością rezygnowania z jednych funkcji na rzecz innych.

Nie może przy tym zapomnieć, że jeśli obszar SPA i wellness ma stać się centrum zysku w hotelu, to musi zaspakajać potrzeby przyszłych gości.

Leżanka alfa
Stan alfa, to stan głębokiego relaksu, doświadczany zazwyczaj przed zaśnięciem. Człowiek w tym stanie wyróżnia się spokojem i harmonią, co z kolei zwiększa potencjał twórczy. Leżanki alfa działają na człowieka wielowymiarowo - muzyką, kolorem, ciepłem, wibracjami. Dzięki niej zostaje on wprowadzony w stan relaksu.

Przed ustaleniem ostatecznej formuły obszaru SPA, który w konsekwencji ma się stać integralną częścią obiektu, odpowiadającą oczekiwaniom gości oraz funkcjonującą jako samodzielne centrum zysku, a nie tylko kosztowy element oferty dla gościa, inwestor musi sobie odpowiedzieć na wiele pytań zanim zleci projekt architektowi. Poniżej zostały zestawione sprawdzone przykłady uwarunkowań i wskazania kierunkowe zależne od przyszłego charakteru obiektu oraz zmieniających się trendów.
[...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl




Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *