Autor: Michel Muszyński
Michel Muszyński,
Autor jest dyrektorem
Francuskiego Instytutu Zarządzania w Warszawie
Wprowadzenie przez hotel programu lojalnościowego powinno zawsze być poprzedzone dokładną analizą opłacalności oraz otoczenia konkurencyjnego
Nieprzemyślane powielanie cudzych pomysłów może zamiast korzyści przynieść straty. Hotel Orchidea wprowadził w 2002 roku swój pierwszy program lojalnościowy. Miał on zwiększyć zyski znajdującego się tuż obok lotniska, a więc oddalonego aż o 25 kilometrów od miasta obiektu. Program polegał na tym, że każdemu z klientów po pięciu nocach oferowano szóstą dobę gratis - niezależnie od tego, czy wypadała ona w okresie wysokiego obłożenia, czy też zupełnego braku gości.
Ta szósta doba gratis odpowiadała prezentowi o wartości 300 złotych, tyle bowiem średnio kosztowały pokoje w Orchidei. Z racji lokalizacji klientami byli prawie wyłącznie przylatujący lub odlatujący pasażerowie linii lotniczych. Można zatem było uznać, że ilekroć korzystali z jego gościnności, tylekroć zatrzymywali się w nim tylko przez jeden dzień - każda więc doba hotelowa wiązała się z ich nowym zakwaterowaniem. W roku wprowadzania programu lojalnościowego wytypowano 100 wybranych losowo klientów, których poczynania monitorowano potem systematycznie dzięki systemowi komputerowemu Orchidei.
Okazało się, że w 2002 roku ci goście spędzili w obiekcie 235 dób hotelowych, z których za 232 wystawiono rachunki. Dwie kolejne noce to [...]
Autor jest dyrektorem
Francuskiego Instytutu Zarządzania w Warszawie
Wprowadzenie przez hotel programu lojalnościowego powinno zawsze być poprzedzone dokładną analizą opłacalności oraz otoczenia konkurencyjnego
Nieprzemyślane powielanie cudzych pomysłów może zamiast korzyści przynieść straty. Hotel Orchidea wprowadził w 2002 roku swój pierwszy program lojalnościowy. Miał on zwiększyć zyski znajdującego się tuż obok lotniska, a więc oddalonego aż o 25 kilometrów od miasta obiektu. Program polegał na tym, że każdemu z klientów po pięciu nocach oferowano szóstą dobę gratis - niezależnie od tego, czy wypadała ona w okresie wysokiego obłożenia, czy też zupełnego braku gości.
Okazało się, że w 2002 roku ci goście spędzili w obiekcie 235 dób hotelowych, z których za 232 wystawiono rachunki. Dwie kolejne noce to [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz