Autor: Andrzej Rybicki
Dane finansowe to zbiór surowych faktów, które zostały już zebrane, ale nie zostały jeszcze przetworzone, pozwalający na podjęcie decyzji dotyczących działań operacyjnych hotelu. Informacja finansowa jest przetworzoną w odpowiedni format daną finansową, przydatną przy podejmowaniu takich decyzji.
Rozwinięta sprawozdawczość z tytułu rachunkowości finansowej jest już stałym elementem, powszechnie goszczącym w polskich hotelach. Natomiast rachunkowość zarządcza bardzo rzadko bywa narzędziem wspomagającym kierowanie obiektem hotelowym. Co więcej, często jest mylnie identyfikowana z rachunkowością finansową. Ważne jest, aby manager obiektu hotelowego już na początku zrozumiał, iż oba systemy rachunkowości, pomimo pewnych podobieństw, są całkowicie innym podejściem do zarówno danych, jak i informacji finansowo-księgowej.
Czym się różni rachunkowość?
Po pierwsze, rachunkowość finansowa weryfikuje przeszłość, a dokładnie wykonanie historyczne. Do tego służą trzy podstawowe raporty:
- Rachunek Zysków i Strat, który przedstawia wynik działalności w pewnym okresie (od.. do..),
- Bilans, który przedstawia „zdjęcie” majątku hotelu i źródeł jego finansowania na dany dzień,
- Sprawozdanie z Przepływów Środków Pieniężnych, które pokazuje, czy spółka jest płynna i z jakich rodzajów działalności operacyjnej, inwestycyjnej czy finansowej pozyskuje środki na utrzymanie płynności.
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz