CZYSTOŚĆ W HOTELU

Autor: Szymon Pucher
Gość hotelu wymaga, aby oferowany mu pokój był jak nowy, bez „śladów użycia”. Dlatego czystość i higiena muszą być priorytetem dla każdego hotelu. Ma to decydujący wpływ na zadowolenie gości z pobytu. Jak uzyskać najwyższy standard higieny?   Pierwszym krokiem do poprawienia czystości i ograniczenia wydatków na jej utrzymanie jest wprowadzenie do procesów mycia chemii profesjonalnej. Za podjęciem takiego kroku przemawia przede wszystkim to, że w odróżnieniu od tzw. chemii detalicznej do użytku domowego charakteryzują ją wysoki stopień koncentracji, czyli znaczna zawartość substancji aktywnych, oddziałujących bezpośrednio na brud. Sprawiają one, że zużywa się mniej preparatów oraz ich opakowań. Procesy mycia są dzięki temu bardziej wydajne. Drugą cechą środków profesjonalnych jest specjalizacja ich zastosowania, a więc optymalizacja składu chemicznego do danego obszaru zastosowania. Daje to gwarancję, że zabrudzenia usuwane są efektywnie, bez ryzyka uszkodzenia mytej powierzchni. Wysoka skuteczność przekłada się na niski koszt zastosowania. Wraz z preparatami dostarczona przez producenta musi być również dokumentacja bezpieczeństwa (karty charakterystyki, dopuszczenia) oraz dokumentacja eksploatacyjna (instrukcje, technologie, plany higieny).   Zapachy i pH Przy doborze środków do mycia różnych powierzchni należy przede wszystkim zwracać uwagę na odczyn pH używanego preparatu. Parametr ten powinien znajdować się na etykiecie produktu. Do mycia mebli należy używać płynów o neutralnym pH. Preparaty takie skutecznie usuwają kurz, brud, ślady dłoni oraz plamy po rozlanych płynach. Powierzchnie szklane okna i lustra powinny być myte środkami, których receptura oparta jest na bazie alkoholu. Płyny tego typu powinny szybko odparowywać z mytych powierzchni i nie pozostawiać smug. Zabrudzenia typowe dla obszaru łazienkowego najlepiej doczyszczać preparatami kwaśnymi (o niskim pH). Są one skuteczne wobec nalotów z mydła i kamienia wodnego, usuwają tłusty brud i rdzawe nacieki. Należy zwracać uwagę, aby preparaty te posiadały także właściwości dezynfekcyjne. Ze względu na zdrowie, zalecane jest unikanie preparatów chlorowych. Wszelkie informacje o preparacie znajdują się w jego „Karcie charakterystyki”, którą producent chemii profesjonalnej zobowiązany jest udostępnić. Ważne jest również stosowanie w hotelach profesjonalnych zapachów, które po użyciu nie tylko ładni [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl




2 odpowiedzi na “CZYSTOŚĆ W HOTELU”

  1. Blanka pisze:

    Bardzo ważnym aspektem wizerunkowym hotelu jest jego czystość. Dziwię się małym hotelom, które gdzieś tam „garażowo” zatrudniają sprzątaczki – wydaje im się, że na tym zyskują, no ale skuteczność i jakość pozostawia wiele do życzenia… zatrudnienie firmy zewnętrzenj do sprzątania, to wcale nie taki drogi biznes, a jakość jest wtedy na wysokim poziomie. Sama się o tym przekonałam. Trzeba jeszcze trafić na odpowiednią firmę – ja polecam ever. Można powiedzieć full serwis 😉

  2. Bartosz pisze:

    Firma ever szuka pracy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *