- mówi prezes Polskiej Izby Hotelarstwa Krzysztof Milski
Co Pana zdaniem jest największym problem dzisiejszego hotelarstwa w Polsce?
Polski przemysł hotelarski to gałąź gospodarki rozwijająca się żywiołowo i dynamicznie. Jednak, jak każde zjawisko biznesowe, hotelarstwo nasze napotyka na hamujące jego rozwój bariery. Wymienię kilka spośród 10 "grzechów głównych": brak miejsc noclegowych w bazie turystycznej, brak mieszania się kapitału krajowego i zagranicznego, zadowalającej promocji usług turystycznych i centralnej rezerwacji miejsc noclegowych. Jednak szczególnie dotkliwe dla rozwoju i stabilizacji branży są wysokie progi podatkowe i brak łatwego dostępu do kredytów inwestycyjnych. Jest to problem nabrzmiały i wymagający pilnych rozwiązań systemowych. Mogę stwierdzić, że Polska Izba Hotelarstwa dla swoich członków zawarła porozumienia z Deutsche Bankiem, Bankiem BISE i Bankiem BPH. To są już niezłe warunki kredytów inwestycyjnych, jednak poprzez inną firmę stworzoną przez trzy wiodące banki w Polsce mamy też dostęp do kredytów trzydziestoletnich z oprocentowaniem w granicach 5-8 proc. i karencją 1 do 1,5 roku.
[...]
Co Pana zdaniem jest największym problem dzisiejszego hotelarstwa w Polsce?
Polski przemysł hotelarski to gałąź gospodarki rozwijająca się żywiołowo i dynamicznie. Jednak, jak każde zjawisko biznesowe, hotelarstwo nasze napotyka na hamujące jego rozwój bariery. Wymienię kilka spośród 10 "grzechów głównych": brak miejsc noclegowych w bazie turystycznej, brak mieszania się kapitału krajowego i zagranicznego, zadowalającej promocji usług turystycznych i centralnej rezerwacji miejsc noclegowych. Jednak szczególnie dotkliwe dla rozwoju i stabilizacji branży są wysokie progi podatkowe i brak łatwego dostępu do kredytów inwestycyjnych. Jest to problem nabrzmiały i wymagający pilnych rozwiązań systemowych. Mogę stwierdzić, że Polska Izba Hotelarstwa dla swoich członków zawarła porozumienia z Deutsche Bankiem, Bankiem BISE i Bankiem BPH. To są już niezłe warunki kredytów inwestycyjnych, jednak poprzez inną firmę stworzoną przez trzy wiodące banki w Polsce mamy też dostęp do kredytów trzydziestoletnich z oprocentowaniem w granicach 5-8 proc. i karencją 1 do 1,5 roku.
[...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz