Kraków – stolica hotelarstwa

Stolica Małopolski, w porównaniu do innych polskich miast, ma największą i najbardziej zróżnicowaną ofertę hoteli. Krakowskie hotele oferują różnorodny standard, dopasowany do oczekiwań różnych typów gości odwiedzających Polskę, a większość obiektów usytuowanych jest w obrębie Starego Miasta i Kazimierza. Dzięki temu są w stanie przyjąć rosnącą liczbę turystów. Urząd Miasta Krakowa wydał w kwietniu raport dotyczący rynku nieruchomości komercyjnych „Krakow Real Estate Market 2011”. Publikacja powstała we współpracy z firmą doradczą Colliers International Poland i jest odpowiedzią na rosnące zainteresowanie inwestorów krakowskim rynkiem. Raport Urzędu Miasta Krakowa prezentuje wyniki badań czterech głównych sektorów rynku nieruchomości komercyjnych: biurowego, przemysłowego, handlowego i hotelowego. – To już kolejna edycja raportu wydawanego przez UM Krakowa, którego jesteśmy partnerem. Zainteresowanie publikacją ze strony inwestorów i deweloperów jest ogromne, co świadczy o tym, że miasto w dalszym ciągu jest postrzegane jako atrakcyjne – mówi Dominika Jędrak, dyrektor działu doradztwa i badań rynku w Colliers International Poland. – Rynek nieruchomości komercyjnych w Krakowie jest jednym z najlepiej rozwijających się w Polsce, a prognozy na kolejne lata również są optymistyczne. Według raportu, w ostatnich latach znaczący wzrost inwestycji odnotowano zwłaszcza w segmencie rynku biurowego, na co ogromny wpływ, poza innymi czynnikami, miała także aktywność firm z sektora BPO (Business Process Outsourcing). Obecnie w Krakowie podaż nieruchomości tego typu jest największa wśród polskich miast regionalnych. Równie szybko rozwija się rynek hotelowy. Wzrost liczby turystów odwiedzających miasto systematycznie przekłada się na większą liczbę inwestycji w tym segmencie. Turystów przyjeżdża coraz więcej W porównaniu do 2010 roku Kraków odnotował wzrost liczby odwiedzających. Według Małopolskiej Organizacji Turystycznej, do Krakowa przyjechało w 2011 roku 8,6 mln turystów (z czego 75 proc. stanowili Polacy). To o 6,2 proc. więcej niż w 2010 roku, gdy było ich 8,1 mln (w kryzysowym 2009 roku – 7,2 mln, czyli w ciągu dwóch lat liczba turystów odwiedzających Kraków zwiększyła się o 1,4 mln). Dobrze radziły sobie hotele sieciowe, których średnie obłożenie wyniosło ok. 63 proc., a średnia cena za sprzedany pokój (ADR) – 65,5 euro. Hotele 5-gwiazdkowe miały nawet 71-proc. obłożenie przy ADR rzędu 91 euro. Miasto cieszyło się udanym sezonem letnim, a w pierwszej połowie roku duża część wzrostów wygenerowana została dzięki polskiej prezydencji w UE. Szacuje się, że w tym czasie ok. 54 proc. wszystkich pokoi zarezerwowana była przez gości zagranicznych. Kraków jest też najpopularniejszym miastem na krótkie wypady weekendowe dla polskich turystów. W trakcie Euro 2012 Kraków będzie bazą pobytowo-treningową dla trzech reprezentacji: Anglii (hotel Stary), Holandii (Sheraton) i Włoch (Turówka w Wieliczce, treningi w Krakowie), co powinno spowodować spory napływ turystów z tych państw, mimo że w mie [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl




Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *