Autor: Piotr Stawiński
Obłożenie obiektów Grupy Hotelowej Orbis zwiększyło się w 2011 roku o 3,1 punktu proc. do 51,8 proc. w porównaniu do roku 2010, a przychód z dostępnego pokoju (RevPAR) o ponad 10 proc. ze 105,5 do 116,2 zł, głównie dzięki hotelom z segmentu średniego i wyższego.
Przychody całej Grupy Hotelowej Orbis, która posiada blisko 60 hoteli, zwiększyły się w ubiegłym roku o blisko 16 mln zł do 695,2 mln.
Rok wyprzedaży
– W roku 2011 na rynku usług hotelarskich w Polsce utrzymywał się pozytywny trend. Nadal najlepsze wyniki osiągały hotele na rynkach warszawskim, trójmiejskim oraz wrocławskim. Nie bez znaczenia był także zwiększony popyt w związku z polską prezydencją w Unii Europejskiej – powiedział Laurent Picheral, prezes Orbis SA, komentując wyniki 2011 roku ogłoszone w raporcie rocznym. – Przyspieszyliśmy proces zbycia niehotelowych działalności, koncentrując naszą uwagę na hotelarstwie oraz restrukturyzując portfel nieruchomości poprzez sprzedaż hoteli o niestrategicznym znaczeniu. Ubiegły rok minął Orbisowi na wyprzedaży hoteli. Sprzedał Cracovię za 32,5 mln zł i Francuski w 20,5 mln w Krakowie, Neptuna w Szczecinie za 27 mln oraz Prosnę w Kaliszu i Solny w Kołobrzegu po ok. 10 mln. Dodatkowo pozbyto się też warszawskiego hotelu Mercure Chopin, który za 30,5 mln euro (ok. 135 mln zł) kupił deweloper Echo, aby wyburzyć go i postawić na jego miejscu biurowiec. Orbis sprzedał też za 19,5 mln euro (ok.85 mln zł) budynek hotelu Bristol w Warszawie brytyjskiej spółce inwestycyjnej Rosmarium Investments, powiązanej kapitałowo z obecnym dzierżawcą nieruchomości Royal Starman Group. Ostatecznie sprzedano też nieruchomość w Płocku po zamkniętym w 2007 roku hotelu Petrochemia. Jeszcze pod koniec 2010 roku sprzedano też hotel Polana w Zielonej Górze i Novotel w Olsztynie, a w planach jest sprzedaż Poloneza w Poznaniu i Giewontu w Zakopanem.
[...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz