Hotele od zawsze słynęły z wykwintnych balów, na których pojawiała się śmietanka towarzyska, a tańcom towarzyszyły występy najlepszych artystów. Tradycje te są kultywowane i jeśli nawet nie przynoszą one wymiernych zysków, to z pewnością stanowią dla hotelu doskonały chwyt marketingowy. Pod warunkiem, że są dobrze zorganizowane.
Karnawał to okres, w którym kto tylko może, bawi się na prywatkach, potańcówkach i - przede wszystkim - balach. I chociaż światowym ideałem pozostaje nadal karnawał w Rio de Janeiro, to sądząc po liczbie i rozmachu tegorocznych imprez, dystans między Polską a Brazylią powoli się zmniejsza. Trudno w tej sytuacji jednoznacznie określić, kto bardziej inspiruje do "balowania": uczestnicy czy organizatorzy.
Wśród tych ostatnich coraz więcej jest hoteli, które albo same są organizatorami balów, albo służą swoim cateringiem lub użyczają sal, kelnerów, kuchni, a nierzadko i pokoi na poimprezową sjestę. W hotelach coraz częściej, zamiast tradycyjnie w szkole, odbywają się również studniówki. Nic dziwnego, bo oferują one najbardziej kompleksową obsługę spośród funkcjonujących na rynku organizatorów.
O organizacji balów w hotelach rozmawiamy z Agnieszką Kowalczyk z hotelu Hilton, która przez kilka lat pracowała w dziale konferencji Pałacu Kultury i Nauki oraz z zawodowym organizatorem balów Pawłem űukowskim.
Wodzirej: Przygotowania do balu czas zacząć
Paweł Żukowski: Do balu w hotelu? Oczywiście tak! Przede wszystkim ze względu na kompleksowy charakter usług, jakie może zaproponować hotelarz. Najczęściej imprezy takie zamawiane są u profesjonalnych organizatorów, mających doświadczenie i potrafiących dobrać odpowiedni obiekt na potrzeby klienta, rzadziej bezpośrednio w hotelu.
Organizator może zdecydować się na pojedyncze elementy bądź skorzystać z nieomal całego spektrum usług hotelarskich - cateringu, wynajmu sali, noclegów, parkingów. Rozdzielenie imprezy na te dwie in [...]
Karnawał to okres, w którym kto tylko może, bawi się na prywatkach, potańcówkach i - przede wszystkim - balach. I chociaż światowym ideałem pozostaje nadal karnawał w Rio de Janeiro, to sądząc po liczbie i rozmachu tegorocznych imprez, dystans między Polską a Brazylią powoli się zmniejsza. Trudno w tej sytuacji jednoznacznie określić, kto bardziej inspiruje do "balowania": uczestnicy czy organizatorzy.
Wśród tych ostatnich coraz więcej jest hoteli, które albo same są organizatorami balów, albo służą swoim cateringiem lub użyczają sal, kelnerów, kuchni, a nierzadko i pokoi na poimprezową sjestę. W hotelach coraz częściej, zamiast tradycyjnie w szkole, odbywają się również studniówki. Nic dziwnego, bo oferują one najbardziej kompleksową obsługę spośród funkcjonujących na rynku organizatorów.
Uproszczony kosztorys hipotetycznego balu na 200 osób:
przychody
przychody
- wejściówki w cenie 400 zł od pary 80000 zł
- marża od sprzedanego alkoholu poza menu 2000 zł
- konsumpcja w ramach menu 36000 zł
- piosenkarz lub zespół średniej klasy 10000 zł
- disc jockey plus dodatkowy sprzęt 4000 zł
- koszty hotelu (energia, pracownicy, zezwolenia) 6000 zł
- marketing 4000 zł
O organizacji balów w hotelach rozmawiamy z Agnieszką Kowalczyk z hotelu Hilton, która przez kilka lat pracowała w dziale konferencji Pałacu Kultury i Nauki oraz z zawodowym organizatorem balów Pawłem űukowskim.
Wodzirej: Przygotowania do balu czas zacząć
Paweł Żukowski: Do balu w hotelu? Oczywiście tak! Przede wszystkim ze względu na kompleksowy charakter usług, jakie może zaproponować hotelarz. Najczęściej imprezy takie zamawiane są u profesjonalnych organizatorów, mających doświadczenie i potrafiących dobrać odpowiedni obiekt na potrzeby klienta, rzadziej bezpośrednio w hotelu.
Organizator może zdecydować się na pojedyncze elementy bądź skorzystać z nieomal całego spektrum usług hotelarskich - cateringu, wynajmu sali, noclegów, parkingów. Rozdzielenie imprezy na te dwie in [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz