Autor: Sebastian Kopeć
W dzisiejszych czasach oczywiste powinno być dla wszystkich hotelarzy, że odpowiadając na oczekiwania potencjalnych gości muszą zadbać o odpowiednią promocję swojego obiektu w internecie. W jaki sposób mona to zrobić?
Jak pokazują wyniki badań przeprowadzonych przez Boston Consulting Group w maju 2011 roku (www.bcg.com.pl/ documents/file78280.pdf) ponad 90 proc. małych i średnich podmiotów z branży turystycznej (hotele, restauracje, touroperatorzy) charakteryzuje się co najmniej umiarkowaną aktywnością w internecie. Choć jako branża radzą sobie w sieci całkiem nieźle, indywidualnie nie powinny spoczywać na laurach. Wręcz przeciwnie. Można bowiem uznać, że prowadzenie profesjonalnej strony internetowej jest już swego rodzaju standardem dla tej grupy przedsiębiorców. Właściciel hotelu musi więc poszukiwać nowych rozwiązań, które pomogą mu wyróżnić się na tle konkurencji.
Być przyjaznym dla gości
Podstawową kwestią staje się wybór odpowiednich „technik”, które zwiększą skuteczność kampanii w sieci. Wśród nich znajduje się Search Engine Optimization (SEO). Pod tym pojęciem rozumie się ogół działań, których istotą jest optymalizacja strony internetowej oraz pozycjonowanie jej dla określonych słów kluczowych. Dobrze zaprojektowany portal www, podobnie zresztą jak i obiekt hotelowy, powinien być ciekawy i przyjazny dla odwiedzających go gości. Należy znaleźć takie wyrażenia, które najlepiej pasują do charakteru prowadzonej działalności. Warto się także zastanowić, jakie frazy wpisują w wyszukiwarkę potencjalni goście. W tym przypadku można skoncentrować się na słowach kluczowych związanych z tzw. regionalizacją, czyli nazwą miejscowości, województwa etc., w których znajduje się obiekt hotelowy. Osoby wybierające się na wypoczynek czy w podróż służbową nie są jednak jedynymi gośćmi strony www. Bardzo często jest ona odwiedzana i oceniana także przez roboty wyszukiwarek internetowych. Dobrze zaprojektowana e-wizytówka hotelu powinna być w [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Nawiązując do tematu artykułu, z mojej strony mogę polecić kilka przydatnych informacji zawartych na naszym blogu http://blog.vert.info.pl/w/34/jak-reklamowac-hotel-w-internecie Zapraszam do czytania i komentowania.
Dobrym sposobem są wszelkiego rodzaju wyszukiwarki, porównywarki i bazy. My swoje kwatery reklamowaliśmy w darmowej bazie noclegowej http://taniewakacje.info/