Autor: Przemysław Oziemblewski
Jesienią i zimą dni są krótkie. Dla hotelu oznacza to wydłużenie czasu używania sztucznego oświetlenia. W tym okresie znacznie więcej gości niż w inne pory roku trafia do hotelu po zachodzie słońca, dlatego znaczenia nabiera sposób jego oświetlania
Jechałem kiedyś na konferencję. Nocleg w położonym w obcym mieście hotelu był zarezerwowany, a ja miałem spisany adres hotelu i jego zdjęcie wydrukowane z internetu. Jednak dojeżdżając na miejsce, miałem poważne problemy z jego odszukaniem. Jako specjalista od oświetlenia pomyślałem, że znacznie łatwiej byłoby do niego trafić, gdyby był z zewnątrz oświetlony, a jego nocne zdjęcie pokazane na stronie www.
Wówczas w swojej okolicy mógłby stać się swoistym punktem orientacyjnym (Fot. 1). Oświetlenie zewnętrzne hotelu jest tym czynnikiem, który w nocy przyciąga uwagę oraz silnie oddziałuje na zmysły obserwatora, ułatwiając w rezultacie pozyskanie klientów. Swoją grą światła i cienia, jasności i koloru, dodatkowo może podkreślić ciekawą architekturę hotelu, a mniej ciekawą uatrakcyjnić.
Światło daje możliwość uwypuklenia rzeczy najbardziej interesujących, a cień możliwość schowania tego, czego nie chcemy pokazać.
Jak oświetlić
Najprostsze w realizacji i często najtańsze jest oświetlenie zalewowe. Wrażenie, jakie dzięki niemu uzyskamy, jest bardzo mocno uzależnione od architektury hotelu. Silniejszy efekt wizualny uzyskujemy przy zastosowaniu oświetlenia mieszanego i akcentowego.
W obiektach hotelarskich należy pamiętać o pokazaniu światłem samej bryły, z mocniejszym zaakcentowaniem wejścia. Nie należy natomiast oświetlać okien pokoi dla gości. Nikt nie lubi, gdy "świeci mu się w oczy". W tym przypadku najwłaściwsze jest zastosowanie oświetlenia akcentowego, pozostawiającego w cieniu okna pokoi gościnnych.
[...]
Jechałem kiedyś na konferencję. Nocleg w położonym w obcym mieście hotelu był zarezerwowany, a ja miałem spisany adres hotelu i jego zdjęcie wydrukowane z internetu. Jednak dojeżdżając na miejsce, miałem poważne problemy z jego odszukaniem. Jako specjalista od oświetlenia pomyślałem, że znacznie łatwiej byłoby do niego trafić, gdyby był z zewnątrz oświetlony, a jego nocne zdjęcie pokazane na stronie www.
Wówczas w swojej okolicy mógłby stać się swoistym punktem orientacyjnym (Fot. 1). Oświetlenie zewnętrzne hotelu jest tym czynnikiem, który w nocy przyciąga uwagę oraz silnie oddziałuje na zmysły obserwatora, ułatwiając w rezultacie pozyskanie klientów. Swoją grą światła i cienia, jasności i koloru, dodatkowo może podkreślić ciekawą architekturę hotelu, a mniej ciekawą uatrakcyjnić.
Światło daje możliwość uwypuklenia rzeczy najbardziej interesujących, a cień możliwość schowania tego, czego nie chcemy pokazać.
Jak oświetlić
Najprostsze w realizacji i często najtańsze jest oświetlenie zalewowe. Wrażenie, jakie dzięki niemu uzyskamy, jest bardzo mocno uzależnione od architektury hotelu. Silniejszy efekt wizualny uzyskujemy przy zastosowaniu oświetlenia mieszanego i akcentowego.
W obiektach hotelarskich należy pamiętać o pokazaniu światłem samej bryły, z mocniejszym zaakcentowaniem wejścia. Nie należy natomiast oświetlać okien pokoi dla gości. Nikt nie lubi, gdy "świeci mu się w oczy". W tym przypadku najwłaściwsze jest zastosowanie oświetlenia akcentowego, pozostawiającego w cieniu okna pokoi gościnnych.
[...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz