Przyjazna gościnność: hotelarze z Gdańska i Tokio na czele, personel hoteli w Chinach musi nadrobić

Brytyjczycy słyną z uprzejmości a Chiny są znane jako Kraina Uśmiechu. Wrażenia gości hotelowych sugerują jednak, że inne narodowości bardziej zasługują na taką opinię. Wskazują na to aktualne wyniki ankiet serwisu hotel.info. Bezpłatny serwis rezerwacji pokoi hotelowych online, obejmujący ponad 210 000 hoteli na całym świecie, dokładnie przeanalizował opinie ponad czterech milionów swoich klientów, oceniających czy obsługa danego hotelu była miła i kompetentna.

 

Wynik: goście hoteli w Gdańsku przyznawali najwięcej punktów za obsługę. Również hotelarze w Tokio uzyskiwali od gości wysokie noty. Z kolei hotele w Londynie i Pekinie mogłyby starać się lepiej.

Uprzejmość i kompetencje personelu hotelowego:
hotel.info - lista Top 5 najlepszych miast* w Polsce

Miejsce Miasto Ocena
1. Gdańsk 8,57
2. Katowice 8,38
3. Kraków 8,29
4. Warszawa 8,26
5. Poznań 8,16

 


Gdańsk to zdecydowany faworyt, a Warszawa jest w pierwszej piątce

W rankingu krajowym hotele z Gdańska uzyskały od gości najwyższe oceny dla personelu. Klienci serwisu rezerwacji pokoi hotelowych online wybrali nadmorskie miasto większością głosów jako pierwsze z pięciu, pod względem najbardziej przyjaznej i kompetentnej obsługi hotelowej. Na kolejnych miejscach znalazły się Katowice i Kraków. Również stolica uzyskała wysoką notę 8,26 punktów w klasyfikacji krajowej.

Ogólnie klienci serwisu oceniali polskich hotelarzy na średnio 8,22 punktów w kategoriach miłej i kompetentnej obsługi.


Uprzejmość i kompetencje personelu hotelowego:
20 najlepszych miast na świecie według hotel.info*


Miejsce Miasto Kraj Ocena
1. Tokio Japonia 8,62
2. Helsinki Finlandia 8,36
3. Budapeszt Węgry 8,35
4. Bangkok Tajlandia 8,31
5. Lublana Słowenia 8,30
6. Berlin Niemcy 8,27
7. Warszawa Polska 8,26
8. Wiedeń Austria 8,22
9. Lizbona Portugalia 8,16
10. Dublin Irlandia 8,14
11. Berno Szwajcaria 8,13
12. Singapur Singapur 8,12
13. Bratysława Słowacja 8,11
14. Zagrzeb Chorwacja 8,09
15. Sofia Bułgaria 8,07
16. Luksemburg Luksemburg 8,02
17. Tallin Estonia 8,01
18. Sztokholm Szwecja 7,99
19. Praga Czechy 7,98
20. Ryga Łotwa 7,97



Goście ocenili obsługę hotelową w Tokio jako najbardziej przyjazną

W rankingu miast całego świata pierwszą pozycję zajęło Tokio. Stolica Japonii, z wynikiem 8,62 punktów pod względem miłej i kompetentnej obsługi, osiągnęła wyraźną przewagę nad plasującymi się zaraz za nią Helsinkami. Również pracownicy hoteli w Wiedniu i Bernie okazali się szczególnie uprzejmi wobec gości i nastawieni na jakość usług. Dzięki głosom klientów serwisu stolica Austrii i siedziba rządu Szwajcarii uzyskały miejsca w połowie listy 20 najlepszych na świecie. W porównaniu z innymi krajami, Austria, która osiągnęła 8,37 punktów, i Szwajcaria, 8,27 punktów, wypadają równie dobrze.

W Krainie Uśmiechu goście hotelowi wydawali się mniej zadowoleni z personelu hoteli. Rezerwujący pokoje przyznali za miłą obsługę w chińskich hotelach średnio 7,76 punktów. W stolicy, Pekinie, hotele uzyskały średnio 7,71 punktów, co plasuje je na 30 pozycji, czyli poza listą najlepszych. Również Brytyjczycy, stereotypowo uważani za uprzejmych, muszą jeszcze trochę popracować nad przyjazną i kompetentną obsługą gości. Zjednoczone Królestwo uzyskało jako całość tylko średnio 7,58 punktów, a sama stolica, Londyn, została oceniona na zaledwie 7,35 punktów.

* Goście, którzy dokonali rezerwacji hotelu za pośrednictwem www.hotel.info, oceniają go po wyjeździe w skali punktowej (0 do 10). Obok takich kryteriów, jak wygoda pokoju i stosunek jakości do ceny, można było oceniać między innymi przyjazną i kompetentną obsługę ze strony personelu.

 

Źródło: hotel.info



Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *