Autor: Marta Kuniszyk
Obserwując rynek, na którym działamy, powinniśmy spojrzeć na niego w szerszym zakresie niż
tylko w odniesieniu do bezpośredniej konkurencji.
W poprzednim artykule mieli Państwo ciężki orzech do zgryzienia, czyli kolokwium. Zapraszam do sprawdzenia wyników (zamieszczonych poniżej) i gratuluję każdej prawidłowej odpowiedzi. W przypadku błędnych zachęcam do ponownej lektury wcześniejszych artykułów. Dzisiaj trochę miejsca poświęcę dalszej analizie rynku i czynnikom, na jakie należy zwrócić uwagę, chcąc ocenić potencjał rynku z punktu widzenia branży hotelowej i projektów rozwojowych.
Konkurencja
Pierwszym elementem, który należy analizować, badając rynek hotelowy, są oczywiście działające hotele. Powinniśmy wiedzieć, jakie usługi oferują, ile posiadają pokoi, jaki reprezentują standard i segment rynku.
Działających konkurentów dzielimy z reguły na dwie grupy: konkurencję I rzędu (duże podobieństwo do naszego obiektu, ten sam segment rynku i docelowa grupa klientów) i konkurencję II rzędu (obiekty o mniejszym znaczeniu, ale mogące stanowić konkurencję w odniesieniu do pewnych grup klientów, ich roli nie należy bagatelizować). Wyższa szkoła jazdy to umiejętne podpatrywanie konkurencji i ocena wyników, jakie osiągają poszczególne obiekty.
W poprzednim artykule mieli Państwo ciężki orzech do zgryzienia, czyli kolokwium. Zapraszam do sprawdzenia wyników (zamieszczonych poniżej) i gratuluję każdej prawidłowej odpowiedzi. W przypadku błędnych zachęcam do ponownej lektury wcześniejszych artykułów. Dzisiaj trochę miejsca poświęcę dalszej analizie rynku i czynnikom, na jakie należy zwrócić uwagę, chcąc ocenić potencjał rynku z punktu widzenia branży hotelowej i projektów rozwojowych.
Konkurencja
Pierwszym elementem, który należy analizować, badając rynek hotelowy, są oczywiście działające hotele. Powinniśmy wiedzieć, jakie usługi oferują, ile posiadają pokoi, jaki reprezentują standard i segment rynku.
Działających konkurentów dzielimy z reguły na dwie grupy: konkurencję I rzędu (duże podobieństwo do naszego obiektu, ten sam segment rynku i docelowa grupa klientów) i konkurencję II rzędu (obiekty o mniejszym znaczeniu, ale mogące stanowić konkurencję w odniesieniu do pewnych grup klientów, ich roli nie należy bagatelizować). Wyższa szkoła jazdy to umiejętne podpatrywanie konkurencji i ocena wyników, jakie osiągają poszczególne obiekty.
Każda informacja o przyszłej
inwestycji
powinna zostać sprawdzona
i w przypadku
potwierdzenia
także brana pod
uwagę przy
kształtowaniu
przysz
[...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz