Po osiemnastu artykułach-wykładach o rachunkowości zarządczej, pora na sprawdzenie wiedzy tych czytelników "Hotelarza", którzy śledzą cykl.
W poprzednich odcinkach dominującym tematem była efektywność inwestycji, jej ocena przed zaangażowaniem środków finansowych i bieżąca kontrola w trakcie realizacji, jeśli zmieniają się warunki działania oraz po uruchomieniu projektu.
Proszę wskazać prawidłową odpowiedź na poniższe pytania (tylko jedna odpowiedź jest dobra) lub odpowiednio określić, czy poszczególne stwierdzenia są prawdziwe czy też fałszywe. Prawidłowa odpowiedź na zwykłe pytania to 1 pkt, zadania (8 i 11) są premiowane wyżej - 2 pkt. Maksymalna liczba punktów do zdobycia to 17. Minimalna liczba punktów na zaliczenie to 10.
1. W którym hotelu bezdyskusyjnie nastąpiła poprawa wyników operacyjnych:
W poprzednich odcinkach dominującym tematem była efektywność inwestycji, jej ocena przed zaangażowaniem środków finansowych i bieżąca kontrola w trakcie realizacji, jeśli zmieniają się warunki działania oraz po uruchomieniu projektu.
Proszę wskazać prawidłową odpowiedź na poniższe pytania (tylko jedna odpowiedź jest dobra) lub odpowiednio określić, czy poszczególne stwierdzenia są prawdziwe czy też fałszywe. Prawidłowa odpowiedź na zwykłe pytania to 1 pkt, zadania (8 i 11) są premiowane wyżej - 2 pkt. Maksymalna liczba punktów do zdobycia to 17. Minimalna liczba punktów na zaliczenie to 10.
1. W którym hotelu bezdyskusyjnie nastąpiła poprawa wyników operacyjnych:
- a) hotel A zanotował poprawę RevPAR i wzrost wyniku operacyjnego przy jednoczesnym spadku GOPPAR w stosunku do poprzedniego okresu
- b) w hotelu B zaobserwowano wyraźny wzrost frekwencji przy spadku średniej ceny, zdecydowaną poprawę efektywności mierzoną udziałem wyniku operacyjnego w przychodach operacyjnych ogółem, jednakże wzrost kosztów niepodzielonych był wyższy niż przyrost wyniku operacyjnego, co przełożyło się na spadek proc. brutto dla wyniku operacyjnego brutto
- c) w hotelu C nastąpiła niewielka poprawa średniej ceny, która w powiązaniu ze znacznym wzrostem frekwencji przyczyniła się do wzrostu przychodu na 1 dostępny pokój w zestawieniu z poprzednim okresem. Zanotowano poprawę proc. brutto dla wyniku operacyjnego oraz wzrost wyniku operacyjnego brutto
- d) w hotelu D tempo wzrostu kosztów operacyjnych było wyższe niż przychodów, czego nie zrekompensował spadek kosztów niepodzielonych. W efekcie wynik operacyjny brutto obniżył się w porównaniu do poprzedniego okresu
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz