Autor: Marta Kuniszyk
Myśląc o poważnej analizie rynku dla potrzeb hotelowego projektu inwestycyjnego, musimy wziąć pod uwagę trzy rodzaje popytu na usługi noclegowe
Gdy myślimy o inwestycji, szczególnie związanej z budową nowego obiektu, warto przed przystąpieniem do tworzenia jakichkolwiek prognoz wyników tego hotelu zbadać rynek i sporządzić prognozę popytu na usługi hotelowe, szczególnie w segmencie, który nas interesuje.
Prognozując popyt pamiętać należy o jego trzech rodzajach:
Gdy myślimy o inwestycji, szczególnie związanej z budową nowego obiektu, warto przed przystąpieniem do tworzenia jakichkolwiek prognoz wyników tego hotelu zbadać rynek i sporządzić prognozę popytu na usługi hotelowe, szczególnie w segmencie, który nas interesuje.
Prognozując popyt pamiętać należy o jego trzech rodzajach:
- popycie zakwaterowanym,
- popycie niezakwaterowanym,
- popycie indukowanym.
Popyt zakwaterowany (z ang. accomodated demand) znajduje odzwierciedlenie w liczbie sprzedanych pokojonocy w hotelach na danym rynku. Jeśli jesteśmy w stanie zebrać informacje
[...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz