Autor: Michel Muszyński
Michel Muszyński
Autor jest dyrektorem Francuskiego Instytutu Zarządzania w Warszawie
Gdy różne okoliczności zmuszają nas do tak zwanego światowego życia, savoir-vivre staje się powodem licznych rozterek
Dam konia z rzędem Czytelnikowi, który nigdy nie miał wątpliwości, w jaki sposób usadzać gości przy stole, co pisać w listach kondolencyjnych, w jakiej kolejności przedstawiać się, jak się ubrać stosownie do okoliczności. Kilka lat temu wszedł w modę zwyczaj umieszczania na zaproszeniach na imprezy tajemniczego skrótu RSVP (Respondez s'll vous plait). Zapożyczony ze świata dyplomacji, oznacza wystosowaną do adresata prośbę o odpowiedź, czy zaproszenie zostanie przyjęte czy też odrzucone.
Odpowiedź jest konieczna w obu wypadkach. Sposób jej udzielania jest dowolny, z reguły wystarczy zatelefonować do organizatorów imprezy. Niestety, skrót RSVP bywa niezrozumiały nawet dla organizatorów spotkań, sam się o tym przekonałem. Otrzymałem mianowicie zaproszenie na inaugurację nowego czasopisma, wydrukowane na pięknym kartonie i opatrzone literami RSVP wraz z numerem telefonu. Kiedy, postępując zgodnie z regułami etykiety, zadzwoniłem, by poinformować o mojej decyzji udania się na impr [...]
Autor jest dyrektorem Francuskiego Instytutu Zarządzania w Warszawie
Gdy różne okoliczności zmuszają nas do tak zwanego światowego życia, savoir-vivre staje się powodem licznych rozterek
Dam konia z rzędem Czytelnikowi, który nigdy nie miał wątpliwości, w jaki sposób usadzać gości przy stole, co pisać w listach kondolencyjnych, w jakiej kolejności przedstawiać się, jak się ubrać stosownie do okoliczności. Kilka lat temu wszedł w modę zwyczaj umieszczania na zaproszeniach na imprezy tajemniczego skrótu RSVP (Respondez s'll vous plait). Zapożyczony ze świata dyplomacji, oznacza wystosowaną do adresata prośbę o odpowiedź, czy zaproszenie zostanie przyjęte czy też odrzucone.
Odpowiedź jest konieczna w obu wypadkach. Sposób jej udzielania jest dowolny, z reguły wystarczy zatelefonować do organizatorów imprezy. Niestety, skrót RSVP bywa niezrozumiały nawet dla organizatorów spotkań, sam się o tym przekonałem. Otrzymałem mianowicie zaproszenie na inaugurację nowego czasopisma, wydrukowane na pięknym kartonie i opatrzone literami RSVP wraz z numerem telefonu. Kiedy, postępując zgodnie z regułami etykiety, zadzwoniłem, by poinformować o mojej decyzji udania się na impr [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz