-Biorąc pod uwagę sposób budżetowania każdego z obiektów, rynki, na których działają, a także moment, od którego nimi zarządzamy, każdy wymaga innych taktyk. Rok w konkretnych destynacjach składa się ze swoich różnych sezonów wysokich i niskich, składa się z pewnych eventów. Cały proces budżetowania jest oparty jest o to, co dzieje się lokalnie — mówił podczas Forum HT 2024, w dyskusji o wynikach, przychodach i prognozach na przyszły rok, Wojciech Popis, wiceprezes VHM Hotel Management. Zapis z całej dyskusji w "Hotelarzu".
Omawiając specyfikę rynków lokalnych, zauważył: -Od razu można tutaj wspomnieć o tym, jak lokalne władze interesują się rynkiem. Wielokrotnie wspomina się, że Kraków długo dochodzi do poziomu obłożenia sprzed pandemii. Mam wrażenie, że krakowskie władze poświęciły o wiele więcej czasu na promocję w kierunku gościa zagranicznego, natomiast całkowicie lub bardzo niewiele na klienta lokalnego. Popatrzmy na Gdańsk, na Trójmiasto i troskę jaką tutaj przykładają władze lokalne do działań ukierunkowanych na klienta krajowego. To naprawdę da się odczuć i liczby odwzorowują tę sytuację.
Popis pytany o prognozy na przyszły rok, powiedział: -Biorąc pod uwagę sposób budżetowania każdego z tych obiektów, rynki, na których działają od Świnoujścia po Dąbrowę Górniczą, od Stargardu po Białystok, a także moment, od którego nimi zarządzamy, czy od otwarcia, czy od tego roku, czy to już był działający wcześniej hotel, to odpowiedź zajęłaby cały panel. Każdy z nich wymaga innych taktyk. Rok w konkretnych destynacjach składa się ze swoich różnych sezonów wysokich i niskich, składa się z pewnych eventów. To są pewne piki, do których trzeba się przygotować, żeby móc wykorzystać je w 101 proc. np. jeżeli mówimy o eventach, to żeby zachęcić gości, aby zostali dzień dłużej. Cały proces budżetowania jest oparty jest o to, co dzieje się lokalnie. Przykładowo na Śląsku otworzyło się Zagłębie Sportu w Sosnowcu, które ma halę, ma stadion, ma lodowisko. W tamtym roku było mistrzostwa w hokeju i gościliśmy kilka reprezentacji. W tym roku ich nie będzie. Jeśli popatrzymy na otwarty w kwietniu hotel Glar w Wisełce to musimy wypromować w ogóle to samo miejsce. Na razie patrzymy w jaki sposób możemy sprzedać ciszę. Musimy mieć historię do opowiedzenia dla gościa w oparciu o to, czym dysponujemy, jakie mamy atuty.
Dodaj komentarz