Personalia

Marcin Siudy dyrektorem finansowym Polskiego Holdingu Hotelowego

Marcin Siudy, przez ostatnie siedem lat dyrektor finansowy dyrektor finansowy sieci Hotele SPA Dr Irena Eris, objął stanowisko dyrektora finansowego Polskiego Holdingu Hotelowego. Zastąpił Paulinę Mazurkiewicz-Kurek, która pełniła tę funkcję od 2017 r., a obecnie została dyrektor finansową Grupy Cyfrowy Polsat. Marcin Siudy jest absolwentem Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, ukończył też studia MBA na Oxford Brookes University. Zaczynał jako analityk w Górnośląskim Banku Gospodarczym, następnie pracował w ING i Raiffeisen Bank. Był regionalnym dyrektorem finansowym w sieci elektromarketów AVANS Centrum-Wschód i dyrektorem finansowym wydawnictwa Medi Press. W 2010 r. został dyrektorem zarządzającym MS TFI SA, a w 2013 r.

– członkiem zarządu i dyrektorem finansowym deweloperskiej grupy kapitałowej Waryński S.A. Od 2017 pełnił funkcję dyrektora finansowego Hoteli SPA Dr Irena Eris.

– Cieszę się, że Marcin dołączył do naszego zespołu. Jego wiedza pozwoli na świeże spojrzenie na zarządzanie finansami w tak dużej i różnorodnej firmie, jaką jest Polski Holding Hotelowy. Przed nami wiele ambitnych planów i wyzwań, do których wspólnie podejdziemy z energią i zaangażowaniem – mówi Rafał Kincer, prezes Grupy Kapitałowej PHH.


Tomasz Pieniążek prezesem Interferie z Grupy PHH

Tomasz Pieniążek, wiceprezes IGHP, wybrany został prezesem zarządu spółek Interferie S.A. i Interferie Medical SPA z Grupy PHH. Zastąpił Łukasza Ciołka, który od 2017 r. był wiceprezesem, a od 2019 r. prezesem. Tomasz Pieniążek jest absolwentem Wydziału Zarządzania Akademii Ekonomicznej w Krakowie, licencjonowanym doradcą inwestycyjnym i doświadczonym managerem w branży hotelowej. Od 1997 r. był członkiem zarządu i dyrektorem finansowym sieci Hotele SPA Dr Irena Eris, a od 2005 do 2015 r. jej prezesem. W 2015 r. był współzałożycielem i partnerem w grupie konsultingowej MuMotive, specjalizującej się w doradztwie dla branży HoReCa, w szczególności dla inwestycji i hoteli resortowych. Od 2017 r. jest wiceprezesem IGHP.

– Jesteśmy przekonani, że doświadczenie i wiedza Tomasza Pieniążka będą nieocenione w dalszym rozwoju naszych spółek. Jego wizja i umiejętności przyczynią się do umocnienia naszej pozycji na rynku oraz realizacji ambitnych celów biznesowych – mówi Rafał Kincer. Grupa Interferie to wydzielona z KGHM sieć hotelowa, która działa od ponad 30 lat. W zasobach grupy znajduje się sześć hoteli oraz obiektów w Sudetach i nad morzem. W ramach Grupy Interferie funkcjonują spółki Interferie S.A. oraz Interferie Medical SPA, która prowadzi hotel w Świnoujściu.


Sabina Kowalkow-Paśnik na czele sieci Geovita z Grupy PHH

Sabina Kowalkow-Paśnik, ostatnio zastępca dyrektora generalnego ds. sprzedaży i marketingu z warszawskim Royal Tulip Center, wygrała konkurs na stanowisko prezesa zarządu spółki Geovita. Zastąpiła Jacka Szymanowicza, pełniącego tę funkcję od sierpnia ub.r. Karierę rozpoczęła w 2002 r. w warszawskim hotelu Holiday Inn (obecny Mercure Centrum) jako account manager. W 2004 r. objęła stanowiska group & convention sales executive w Sheratonie Warszawa. Potem była m.in. key account managerem w Lunch Service Catering. W 2012 r. trafiła do Platan Hotels & Resorts jako key accout manager, awansując następnie na stanowisko sales managera, dyrektora sprzedaży i marketingu a w 2015 r. do zarządu. W 2017 r. została dyrektorem sprzedaży i marketingu w Empire Catering. W 2018 r. przeszła do Sodexo Prestige Venues & Events najpierw jako active sales manager PGE Narodowy, a następnie head of business development – prestige services. Od 2019 r. związana była z siecią Arche Hotele jako dyrektor centralnego działu sprzedaży i marketingu, a od 2020 r. dyrektor Arche Hotelu Lublin. Na początku 2022 r. dołączyła do zespołu pre-openingowego Royal Tulip Warsaw Center jako zastępca dyrektora generalnego ds. sprzedaży i marketingu. Do spółki Geovita, wydzielonej z PGNiG, należy hotel Perła Bieszczadów w Czarnej Górze i osiem ośrodków konferencyjno-rekreacyjnych, z których obiekt w Dąbkach koło Darłowa wejść ma w 2026 r. pod markę Best Western Plus, a część - według wcześniejszych planów zarządu PHH – pod markę w własną Halo m.in. w Zakopanem, Wiśle i Dźwirzynie.


Klaudia Romanowicz, dyrektor Pałacu i Folwarku Łochów, w zarządzie Arche SA

Rada nadzorcza Arche SA powołała do zarządu spółki Klaudię Romanowicz, dyrektor generalną Arche Pałacu i Folwarku Łochów i finalistkę tegorocznej edycji konkursu na Hotelarza Roku w kategorii Hotelarz do 35. Roku Życia. Funkcję obejmie 1 stycznia 2025 r. Karierę hotelarską rozpoczęła w 2015 r. w 3-gwiazdkowym hotelu Nosselia w Krzyczkach Szumne k. podwarszawskiego Nasielska jako koordynator ds. sprzedaży MICE i wedding planner. Następnie była managerem zarządzającym obiektem eventowym Villa Omnia w Trębkach Nowych k. Nowego Dworu Mazowieckiego. Od 2018 r. była związana z warszawskim kompleksem restauracyjnym Stixx Bar&Grill najpierw jako sales managera a następnie sales department manager. W 2022 r. została dyrektorem sprzedaży i marketingu Arche Pałacu i Folwarku Łochów, a w 2023 r. awansowała na dyrektor generalną całego kompleksu. W zarządzie Arche SA zasiadają Władysław Grochowski, prezes i od 2023 r. Grzegorz Radzikowski, szef działu przygotowania inwestycji.


Arkadiusz Labudda prezesem Grano Group

Arkadiusz Labudda został prezesem Grano Group zarządzającej hotelami i apartamentami wchodzącymi w skład sieci Grano Hotels w Gdańsku i na Pomorzu. Z branżą związany jest od ponad 25 lat. Od 2004 r. był odpowiedzialny za projekt hotelu Dom Zdrojowy w Jastarni firmy deweloperskiej Inpro, a po jego otwarciu w 2007 r. został dyrektorem generalnym. Był też zaangażowany w otwarcie Hotelu Oliwskiego w Gdańsku w 2008 r., wybudowanego przez Inpro. W 2020 r. wprowadzał na rynek Grano Hotel w Gdańsku na Wyspie Spichrzów. W 2021 r. został dyrektorem przygotowywanego do otwarcia 5-gwiazdkowego hotelu Belmonte w Krynicy-Zdroju, a w 2023 r. powrócił do sieci Grano Hotels jako dyrektor hotelu Number One na Wyspie Spichrzów. Grano Hotels to sieć hoteli i obiektów apartamentowych należących do firmy deweloperskiej Dekpol, oprócz Grano Hotel Old Town i Number One by Grano również Almond Business & Spa i to również otwarty w ub.r. w Wiślince koło Gdańska Grano Hotel Solmarina, a także Grano Apartments Old Town, Nowa Motława i Solmarina.


Z Curio Collection Kraków do Waldorf Astoria Berlin

Christian Schwenke, który wprowadzał na rynek w 2022 r. hotel Saski Kraków, Curio Collection by Hilton, został dyrektorem generalnym Waldorf Astoria w Berlinie. Na świecie działa 35 hoteli pod marką Waldorf Astoria, a w Europie – cztery. Krakowskim hotelem, który zarządzany jest przez sieć Hilton, przez najbliższe miesiące będzie kierował interim general manager z sieci, do czasu wyłonienia docelowego dyrektora. Cała kariera zawodowa Christiana Schwenkego związana jest z siecią Hilton. Zaczynał w 2001 r. w Hiltonie Weimar, w 2004 r. został sales managerem w Norymberdze, w 2006 – dyrektorem sprzedaży w Bremie, a w 2009 – revenue managerem w Antwerpii. Od 2011 r. związany był z regionem Europy Środkowo-Wschodniej, gdzie najpierw został dyrektorem ds. rozwoju biznesu Hiltona Budapeszt, w 2013 r. objął funkcję commercial directora dwóch Hiltonów w Pradze, dwa lata później został hotel managerem Hiltona Old Town Praga, od 2017 r. zarządzał nim jako dyrektor generalny, a na początku 2022 r. został dyrektorem generalnym pierwszego w Polsce hotelu pod soft brandem Curio Collection.


Krzysztof Ratka dyrektorem generalnym Number One by Grano w Gdańsku

Arkadiusza Labuddę na stanowisku dyrektora generalnego Number One by Grano w Gdańsku zastąpił Krzysztof Ratka, związany z tym hotelem od ponad sześciu lat. Pracę w Number One by Grano rozpoczął na stanowisku rooms division managera. Następnie awansował na stanowisko operations managera. Z hotelarstwem związał się w 2009 r., zaczynał jako recepcjonista w hotelu Dom Zdrojowy Resort & Spa w Jastarni, karierę kontynuował w Dworze Oliwskim w Gdańsku. Przez cztery lata pracował na Lotnisku im. Lecha Wałęsy w Gdańsku jako koordynator operacyjny i koordynator obsługi lotniczej w DO & CO The Gourmet Entertainment Company, zajmującej się cateringiem linii lotniczych. W 2017 r. został zastępcą kierownika recepcji w 5-gwiazdkowym Quadrille Relais & Chateux w Gdyni, a w 2018 r. – kierownikiem recepcji i housekeepingu w 5-gwiazdkowym Pałacu Ciekocinko Hotel Resort & Wellness w Choczewie w woj. pomorskim.


Bel Mare & Aqua Resort Międzyzdroje:

nowy dyrektor operacyjny

Dyrektor operacyjny sieci Puro Hotels Paweł Piątkowski został dyrektorem operacyjnym kompleksu Bel Mare & Aqua Resort w Międzyzdrojach z ponad tysiącem pokoi i apartamentów oraz powstającym aquaparkiem i centrum konferencyjnym, należacych do największych na Wybrzeżu. Z branżą hotelarską związany jest od ponad 25 lat. Do 2017 r. pracował w hotelach sieci Accor / Orbis. Karierę zaczynał w recepcji Mercure Warszawa Fryderyk Chopin, pierwszego w Polsce hotelu pod marką Mercure. W 2002 r. trafił do otwieranego wówczas hotelu Hyatt Regency obecnie Regent Hotel) jako front office manager, a w 2006 r. przeszedł do Intercontinentalu Warszawa jako dyrektor ds. hotelowych. W 2007 r. powrócił do Mercure Fryderyk Chopin jako acting general manager i pełnił tę funkcję aż do zamknięcia i wyburzenia hotelu w 2012 r. W 2013 r. został dyrektorem generalnym Novotelu Poznań Malta, a w 2014 r. dyrektorem operacyjnym należącego do Orbisu hotelu Holiday Inn w Warszawie, w czasie przekształcania go w Mercure Centrum. W 2017 r. zamienił Orbis na Puro Hotels i objął nowo utworzone stanowisko dyrektora operacyjnego sieci.

nowa dyrektor ds. zarządzania przychodami

Do Bel Mare & Aqua Resort dołączyła też Marta Jonak-Mikołajczyk, która objęła stanowisko dyrektora ds. zarządzania przychodami. Doświadczenie zdobywała m.in. jako supervisor w dziale F&B hotelu Mayfair w Jersey w Anglii, przez ponad trzy lata pracowała w jednym z największych kompleksów resortowych na świecie – Atltantis the Palm Dubai, gdzie odpowiadała za rebranding części wellness, a także promocję aquaparku. Przez dwa lata była związana z Booking.com jako account manager hotels Poland. Po powrocie do Polski w 2017 r. pracowała jako revenue manager zakopiańskiego hotelu Wersal, obecnie część Bachleda Resort, a następnie w Mercure Kasprowy (obecnie Bachleda Hotel Kasprowy). Pod koniec 2018 r. związała się z Grupą Trip, gdzie była dyrektorem revenue i digital marketingu. W 2023 r. jako revenue & marketing director była odpowiedzialna za przygotowanie do pre-openingu kompleksu Happy Valley w Szklarskiej Porębie. Poza pracą jest zapaloną siatkarką. Przed kilku laty grała w polskiej 1.  lidze siatkarskiej i zdobyła trzykrotnie wicemistrzostwo Polski w siatkówce plażowej.


Nowa dyrektor sprzedaży AC by Marriott Kraków

Agnieszka Mróz, ostatnio dyrektor sprzedaż w krakowskim hotelu Hilton Garden Inn, objęła dział sprzedaży w hotelu AC Hotel by Marriott Kraków. Z krakowską branżą hotelarską związana jest od ponad 20 lat. W latach 2002–2009 była kierownikiem sprzedaży w hotelu andel’s Vienna Housem, przez następne osiem lat pełniła taką samą funkcję w Qubus Hotel, w 2018 r. została kierownikiem sprzedaży dwóch krakowskich hoteli sieci Puro, a od 2022 r. była dyrektrorem sprzedaży w Hilton Garden Inn Kraków. Otwarty w 2021 r. przy Błoniach AC Hotel by Marriott Kraków, zarządzany przez Grupę Hotelową PI Apartamenty & Hotele, to największy hotel działający pod tą marką w Europie. Dysponuje 300 pokojami, 660 m kw. powierzchni konferencyjnej, restauracją Sobre de la Mesa, strefą SPA & wellness. PI Apartamenty & Hotele jest w Krakowie również operatorem hoteli Garamond, Tribute Portfolio; The Crown, Handwritten Collection; 1891 Garni Hotel i The Bridge Suites Hotel.


Nowy dyrektor sprzedaży Andersia, Radisson Individuals w Poznaniu

Łukasz Fortuniak przez ostatnie siedem lat związany z accorowskimi hotelami w Poznaniu został dyrektorem sprzedaży i marketingu Andersia Hotel & Spa, a member of Radisson Individuals. Z branżą hotelarską związany jest od 18 lat. Pracował w hotelach w Grecji i Irlandii. W 2013 r. trafił do działu gastronomi NH Hotelu w Poznaniu, w 2017 r. został koordynatorem ds. sprzedaży w poznańskim Novotelu, a w 2018 r. koordynatorem MICE. W 2020 r. awansował na kierownika ds. konferencji i bankietów, a w 2021 r. został kierownikiem gastronomii w kompleksie Novotel & ibis Poznań Centrum. Wcześniejsza dyrektor sprzedaży i marketingu Andersia Hotel Sylwia Kaczmarz w lutym objęła stanowisko sales & distribution director w poznańskim Sheratonie, zastępując Agnieszkę Slipczuk, która awansowała na stanowisko director of national accounts Poland sieci Marriott International. Wcześniej był nim Mariusz Paszkiel, który od sierpnia 2023 r. jest dyrektorem generalnym Sheratona Sopot.



Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *