Podczas wieczornej gali w hotelu Regent Warszawa po forum Hotel Trends Poland & CEE ogłoszono zwycięzców konkursu na Hotelarzy Roku 2024. To jedyny konkurs w polskiej branży hotelarskiej nagradzający nie same hotele, ale managerów stojących za ich sukcesami. W tym roku zgłoszono ponad 70 kandydatur. Zwycięzcy wybrani zostali przez 25-osobową kapitułę składającą się z najlepszych fachowców w branży hotelarskiej, a redakcja „Hotelarza” ogłosiła, kto został wybrany Człowiekiem Roku Polskiego Hotelarstwa, dołączając do galerii sław Ludzi Roku.
Hotelarze Roku to konkurs, którego celem jest promowanie wyróżniających się profesjonalistów z branży hotelowej. Kryteria oceny, jakimi kieruje się kapituła, to osiągnięcia zawodowe w ostatnim okresie, zrealizowane projekty, wprowadzanie nowatorskich rozwiązań, wkład w budowę pozycji konkurencyjnej hotelu na rynku, solidność zawodowa i etyka, a także zaangażowanie na rzecz środowiska hotelarskiego. Wyboru Hotelarzy Roku na podstawie nadesłanych zgłoszeń z uzasadnieniami i własnych obserwacji rynku dokonuje 25-osobowa kapituła składająca się z najważniejszych postaci polskiego hotelarstwa, m.in. szefów największych firm hotelarskich i organizacji branżowych w Polsce, dyrektorów ds. rozwoju sieci międzynarodowych, doradców oraz laureatów poprzedniej edycji konkursu.
– Ta najbardziej elitarna kapituła spośród wszystkich konkursów hotelarskich już po raz;
11. wybierała najlepszych hotelarzy, tworzących elitę tej branży. Co szczególnie cieszy, coraz więcej kandydatur swoich pracowników wraz z solidnymi uzasadnieniami zgłaszają dyrektorzy generalni hoteli. Bo też nie ma chyba lepszego docenienia pracownika jak przeświadczenie, że jest on najlepszy w Polsce – mówił Rafał Szubstarski, redaktor naczelny „Hotelarza”.
CZŁOWIEK ROKU POLSKIEGO HOTELARSTWA
LESZEK MIĘCZKOWSKI
Poza pięcioma kategoriami konkursowymi ocenianym przez kapitułę, redakcja „Hotelarza” już od lat ogłasza swój wybór Człowieka Roku Polskiego Hotelarstwa. Wcześniej tytuł ten zdobywali m.in. Władysław Grochowski, Artur Kozieja, Gheorghe Cristescu, Ireneusz Węgłowski, Elżbieta Lendo, Janusz Mitulski, Małgorzata Morek czy obecny prezes AccorInvest Gilles Clavie. W tym roku ten zaszczytny tytuł przypadł Leszkowi Mięczkowskiemu. Równo 20 lat temu Leszek Mięczkowski, już wówczas doświadczony hotelarz, stworzył firmę operatorską Dobry Hotel. Obecnie jest to największy tzw. third party operator (TPO) na polskim rynku.
To firma specjalizująca się w dzierżawie i zarządzaniu obiektami hotelowymi i gastronomicznymi, która zaczynała od zarządzania niewielkimi obiektami w Trójmieście, a teraz ma w swoim portfolio 30 obiektów sieciowych i niezależnych wraz z przygotowywanymi do otwarcia (lub do wejścia do grupy) na wszystkich największych rynkach miejskich w Polsce: w Warszawie, Krakowie, Trójmieście, we Wrocławiu, w Poznaniu, a także na największych rynkach turystycznych: w Zakopanem, Mikołajkach, Jastarni i Kołobrzegu. Planuje nowe przejęcia i otwarcia. Tylko w ciągu ostatnich kilkunastu miesięcy od jesieni ub.r. grupa powiększyła się o Teatro Hotel w Warszawie przy Nowym Świecie, Shuum Boutique Wellness Hotel w Kołobrzegu, N.33 Apartamenty w Mikołajkach koło swojego 5-gwiazdkowego hotelu Mikołajki, wprowadziła H15 Luxury Palace w Krakowie pod marriottowską markę The Luxury Collection, pod którą działa na razie tylko warszawski Bristol, a warszawski H15 Boutique Hotel do należącej do Marriotta sieci najlepszych hoteli Design Hotels. Jeszcze w 2023 r. do grupy weszły 5-gwiazdkowy Haffner w Sopocie i nowo otwarty 5-gwiazdkowy Unicus Palace przy ul. Sławkowskiej oraz 4-gwiazdkowy Hyatt Place w Krakowie, a 5-gwiazdkowy Unicus Palace przy ul. Floriańskiej wszedł pod debiutującą w Polsce markę Wyndham Grand. Ma też już podpisane umowy na zarządzanie hotelami kolejnych inwestorów, m.in. AC by Marriott w Warszawie, powstającymi na Wyspie Spichrzów w Gdańsku, Starym Mieście w Krakowie, Olsztynie, Świnoujściu i Kościelisku pod Zakopanem, planuje też już rozwój jako operator na rynkach zagranicznych. M.in. w tym celu Dobry Hotel przeprowadził całościowy rebranding i stworzył markę własną Destigo Hotels. Co warte podkreślenia
[...]Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Dodaj komentarz