Marka ibis rusza z nową globalną kampanią wizerunkową „Go get it”   ŚWIAT

Marka ibis z segmentu ekonomicznego rozpoczęła nową globalną kampanię pod hasłem „Go get it” („Idź po swoje”), która ukazuje hotele z rodziny ibis jako miejsca pomagające podróżnym z całego świata realizować swoje aspiracje i spełniać marzenia.

Według przygotowanego na zlecenie marki ibis najnowszego raportu o trendach w podróżowaniu, osobiste zainteresowania są dla obieżyświatów drugim najważniejszym czynnikiem inspirującym wybór określonej destynacji. Co więcej, aż 34 proc. z nich planuje w 2025 r. wyjazd w konkretnym celu, związanym z realizacją własnej pasji. Niezmiennie dla dużej grupy respondentów (44 proc.) najważniejszym czynnikiem decydującym o wyborze miejsca pobytu pozostaje cena. Większość z nich (72 proc.) wolałaby wydać mniej na hotel po to, by zaoszczędzone pieniądze przeznaczyć na wypełnienie swojego wyjazdu atrakcjami. Dla ponad połowy ankietowanych chęć zdobywania nowych doświadczeń stanowi istotny czynnik wpływający na ich decyzje podróżnicze.

Kampania „Go get it” to odpowiedź na zmieniające się potrzeby nowoczesnych podróżnych. Ma pokazać światu, że hotele ibis to synonim gościnności na każdą kieszeń i miejsce, w którym goście mogą liczyć nie tylko na wypoczynek, lecz także na hotelową załogę złożoną z ludzi, których misją jest zrobić wszystko, by ich goście cieszyli się pełnym komfortem, gdy „idą po swoje”.

Kampania „Go get it” ma postać serii siedmiu audiowizualnych opowieści o doświadczeniach ludzi, którzy zatrzymują się w hotelu ibis w trakcie podróży, w którą wyruszyli, by spełnić marzenie, zrealizować aspirację lub oddać się swojej pasji. Opowieści są emitowane w mediach społecznościowych, a w wybranych krajach dodatkowo jako telewizyjne spoty reklamowe. Przedsięwzięcie jest częścią tegorocznych obchodów 50. urodzin marki ibis, która od 1974 roku dąży do tego, by podróżowanie z luksusu zmieniło się w dobro dostępne dla jak największej liczby ludzi.

Wraz ze startem kampanii Go get it” marka raz jeszcze chce ukazać, jak ważną częścią jej misji jest upowszechnianie dostępności usług hotelarskich i podkreślić, że zadaniem hotelu jest sprawić, by cel podróży – zarówno pod względem geograficznym, jak i poszukiwanych doświadczeń – znalazł się w zasięgu każdego gościa.

– Pięćdziesiąt lat temu ibis zdemokratyzował podróżowanie, wcielając w życie ideę hotelu na każdą kieszeń i oferując gościom przyjazną obsługę, zjawiskowy design i jakość, której oczekują, a wszystko to w przystępnej cenie – mówi Jean-Yves Minet, ibis Global Brand President. – Marka ibis po dziś dzień pozostaje liderem w segmencie hoteli ekonomicznych, ponieważ wiemy, że goście czerpią najwięcej ze swych podróży wtedy, gdy my podczas pobytu dajemy im wszystko, czego potrzebują. Niezależnie od celu wyjazdu i gdziekolwiek znajdują się w świecie, zawsze mogą liczyć na to, że hotel ibis pomoże im „iść po swoje”..

Hotele pod marką ibis funkcjonują w 79 krajach. Dziś pod jednym z jej trzech szyldów – ibis, ibis Styles oraz ibis budget – działa ponad 2,6 tys. hoteli oferujących 300 tysięcy łóżek, a – jak opisuje sieć –  „jej obecność wpływa pozytywnie nie tylko na doświadczenia gości, lecz także na lokalne wspólnoty i życie członków hotelowych załóg, którzy z dumą noszą miano Heartists. Dostępność cenowa, innowacyjność i niezawodność to fundamentalne wartości ibis – pierwszej marki hotelowej w Europie, która sprawiła, że wysokiej jakości pobyt hotelowy stał się doświadczeniem dostępnym dla wszystkich”.

– Marka ibis to jeden z najlepiej rozpoznawalnych brandów hotelowych na świecie, który nieustannie zwiększa swoje możliwości i tylko w zeszłym roku obsłużyła niemal 72 miliony pobytów – mówi Karelle Lamouche, Chief Commercial Officer, Premium, Midscale & Economy brands w Accor. – Podróże stały się dziś najbardziej podstawowym i pożądanym dobrem spośród wszystkich „towarów nie pierwszej potrzeby”, a nasze najnowsze badania trendów pokazują, że jeden na trzech respondentów planuje w 2025 roku podróżować więcej niż w obecnym. Na całym świecie, a zwłaszcza w dynamicznie rozwijających się regionach, takich jak Azja, obserwujemy istotny wzrost populacji podróżników. Marka ibis jest doskonale przygotowana do tego, by wyjść naprzeciw zmieniającym się potrzebom tego nowego pokolenia obieżyświatów.

Kampania „Go get it” powstała we współpracy z agencją Saatchi & Saatchi London. Zdjęcia zrealizowano w hotelu ibis London Sutton Point. W nagraniach wystąpili Michael Brandy z hotelu ibis London Sutton Point oraz Zoltan Fuzesy z ibis Styles Edinburgh St Andrew Square. Za reżyserię spotów odpowiada AB/CD/CD – nagradzany francuski duet reżyserski w składzie Clement Dozier i Camille Dauteuille.

Najnowszy raport ibis o trendach w podróżowaniu – kluczowe dane

Dane ibis pochodzące od 9 000 konsumentów z 8 kluczowych rynków na świecie – Wielkiej Brytanii, Stanów Zjednoczonych, Brazylii, Francji, Niemiec, Indii, Australii i Chin – ujawniają intencje kryjące się za decyzjami podróżników.

Pięć najważniejszych źródeł inspiracji przy wyborze celu podróży

  • 45% – rodzina i przyjaciele
  • 31% – osobiste zainteresowania i hobby
  • 25% – strony i blogi podróżnicze
  • 20% – YouTube
  • 20% – jedzenie i kultura kulinarna

Podróże i media społecznościowe

  • 25% podróżnych zgadza się, że „zarezerwowałoby tylko wakacje, które wcześniej widzieli w mediach społecznościowych” – odsetek ten wzrasta do 39% w przypadku generacji Y/Z.
  • 28% osób podróżujących do miejsca, o którym dowiedziało się od influencera lub z mediów społecznościowych, uznało, że pobyt przerósł ich oczekiwania. W przypadku pokolenia Y/Z odsetek ten wzrósł do 44%.

Trzy najważniejsze czynniki, które decydują o wyborze celu podróży

  • cena – 44%
  • okolica (np. plaża, pustynia, góry itp.) – 42%
  • pogoda – 33%

*dla 42% Brytyjczyków pogoda to priorytet

Zachowania związane zamiarami podróżników

  • 72% podróżnych twierdzi, że wolałoby zatrzymać się w tańszym hotelu, a zaoszczędzone środki przeznaczyć na wypełnienie pobytu atrakcjami.
  • 58% respondentów stwierdziło, że ich zdaniem „doświadczenia są lepsze niż rzeczy”.
  • 57% zgadza się z twierdzeniem: „Podczas podróży ważne są dla mnie nowe doświadczenia”.
  • 34% podróżnych w 2025 roku zamierza udać się w podróż w konkretnym celu. Na przykład na wydarzenie związane z muzyką, sztuką, designem czy sportem.


Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *