Z-FACTOR: pozytywny czerwiec w branży spotkań   ANALIZY I RAPORTY

Czerwiec 2024 okazał się pozytywnym miesiącem dla branży spotkań biznesowych w Polsce, z wszystkimi głównymi miastami odnotowującymi wzrost liczby organizowanych wydarzeń oraz większe zaangażowanie nowych klientów – wynika z analizy firmy Z-Factor

Sofitel Warsaw Victoria

W czerwcu 2024 r. Kraków odnotował znaczący wzrost liczby spotkań biznesowych o 13,70 proc. w porównaniu do roku poprzedniego. Nowi klienci zorganizowali 16,57 proc. wszystkich wydarzeń i jest to wzrost o 7,66 proc. w porównaniu do 2023 r. Udział top 10 klientów zmniejszył się z 16,10 proc. w 2023 roku do 14,46 proc. w 2024 roku, co oznacza spadek o 1,64 proc. Podczas gdy średnia długość wydarzenia wyniosła 1,66 dnia, co jest spadkiem w porównaniu do 2,29 dnia w roku poprzednim. Łączna liczba uczestników z kolei wzrosła o 6,20 proc. Liczba wydarzeń w obiektach 5-gwiazdkowych wzrosła aż o 57,63. Natomiast liczba wydarzeń w obiektach 4-gwiazdkowych pozostała niemalże na tym samym poziomie, notując minimalny spadek o 0,39 proc.

Wrocław odnotował wzrost liczby spotkań o 8,14 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim. Wydarzenia nowych klientów stanowią 8,96 proc. wszystkich spotkań i wynik ten oznacza wzrost o 3,92 proc. w porównaniu do 2023 roku. Udział top 10 klientów wzrósł z 14,73 proc. w 2023 roku do 16,13 proc. w 2024 roku, co oznacza wzrost o 1,40 proc.. Średnia długość wydarzeń wyniosła 1,61 dnia, co jest niewielkim wzrostem w porównaniu do 1,59 dnia w roku poprzednim. Wrocław odnotował największy spadek łącznej liczby uczestników ze wszystkich miast o 41,01.  Liczba wydarzeń w obiektach 5-gwiazdkowych wzrosła o 25,49 proc., natomiast liczba wydarzeń w obiektach 4-gwiazdkowych wzrosła o 11,84 proc.

Warszawa odnotowała wzrost liczby spotkań o 8,20 proc. w porównaniu do roku poprzedniego. Nowi klienci zorganizowali wydarzenia stanowiące 9,32 proc. wszystkich spotkań i jest wzrostem o 3,88 proc. w porównaniu do 2023 roku. Udział top 10 klientów wzrósł nieznacznie o 1,67 proc. z 5,73 proc. w 2023 roku do 7,40 proc. w 2024 roku. Średnia długość wydarzeń pozostała na tym samym poziomie co rok wcześniej, wynosząc 1,65 dnia. Warszawa łączy się trendem zmniejszonej liczby uczestników spotkań z Wrocławiem i w stolicy łączna liczba uczestników spadła o 26,19 proc.. Liczba wydarzeń w obiektach 5-gwiazdkowych wzrosła o 28,70 proc., natomiast liczba wydarzeń w obiektach 4-gwiazdkowych spadła o 1,42 proc..

Trójmiasto odnotowało stabilny wzrost liczby spotkań o 23,74 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim. Nowi klienci zorganizowali 9,88 proc. wszystkich spotkań i jest wzrostem o 4,13 proc. w porównaniu do 2023 roku. Udział top 10 klientów spadł o 3,18 proc. z 16,55 proc. w 2023 roku do 13,37 proc. w 2024 roku. Pozytywne wyniki Trójmiasto odnotowało w specyfice wydarzeń.  Średnia długość wydarzenia wzrosła do 1,87 dnia, co oznacza wzrost o 0,26 dnia w porównaniu do roku poprzedniego. Łączna liczba uczestników wzrosła o 11,93 proc.. Liczba wydarzeń w obiektach 5-gwiazdkowych wzrosła o 52,27 proc., natomiast liczba wydarzeń w obiektach 4-gwiazdkowych wzrosła o 7,81 proc., z 118 do 128 wydarzeń.

– Ostatni miesiąc drugiego kwartału przyniósł wszystkim miastom pozytywny wzrost wydarzeń przed przerwą wakacyjną. W przekroju wszystkich miast, w czerwcu możemy zaobserwować, że mimo że średnia długość wydarzeń pozostaje na prawie identycznym poziomie, liczba uczestników wykazuje większą dynamikę, odnotowując znaczące spadki we Wrocławiu i Warszawie. Te zmiany wskazują na wciąż zróżnicowane tendencje w sektorze konferencyjnym w Polsce – komentuje Joanna Piech, odpowiedzialna w Z-Factor za rozwój biznesu.

Firma Z-Factor, obecna na rynku od 2015 r., specjalizuje się w dostarczaniu narzędzi analitycznych, które zwiększają sprzedaż i zyski hoteli oraz centrów konferencyjnych. Do chwili obecnej Z-Factor nawiązał współpracę z ponad 500 obiektami w 32 krajach Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki. W Polsce, Z—Factor aktywnie analizuje dane w dużych i średnich miastach, a także, na rynku pozamiejskich resortów.

W ofercie firmy znajdują się trzy kluczowe rozwiązania: Demand Outlook, które pomaga klientom w efektywnym pozyskiwaniu dodatkowych zleceń konferencyjnych; Test Call Program, mający na celu podniesienie standardów obsługi klienta oraz Competition Shopping, narzędzie przeznaczone do monitorowania i analizy cen usług eventowych oferowanych przez konkurencyjne firmy.



Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *