Autor: Izabela Bogdanowicz
Podróże motywacyjne, bardziej znane pod angielską nazwą incentive, stanowią jeden z wielu typów turystyki
biznesowej. Tę nową biznesową szansę coraz częściej
zauważają właściciele obiektów hotelowych,
które są poza wielkimi sieciami.
Korporacyjne podróże motywacyjne to wyjazdy o charakterze nagrody, niepowtarzalne, na długo zapadające w pamięć uczestników - mówi dr Andrzej Świątecki, adiunkt na UW oraz redaktor naukowy i współautor pierwszej polskiej książki na temat incentive w Polsce. Wyjaśnia: - Mogą się odbywać na piaskach Sahary czy w fińskiej tundrze, ale także na biebrzańskich bagnach i w puszczach tzw. ściany wschodniej, uczestnicy zaś mogą nocować w pięciogwiazdkowych hotelach, ale i w pensjonatach.
Ważne jest odejście od przekonania, że hotel to miejsce do spania, z tradycyjną ofertą gastronomiczną, a w najlepszym razie z jakimiś usługami typu salonik fryzjersko-kosmetyczny. A jeśli właśnie tak jest, jeśli hotelik ma tylko pokoje? To nieprawda, że w Polsce hotele z niewielką liczbą pokoi mogą działać wyłącznie jako typowe miejsca noclegowe.
Wartość lokalnych więzi
Przybywa w Polsce biur turystycznych, które wzbogacają ofertę o usługi z zakresu turystyki motywacyjnej. To z nimi można zacząć współpracę, trzeba jednak oferować znacznie więcej niż hotelowe pokoje, restaurację i salę konferencyjną. Czy można stworzyć bogatszą ofertę bez kapitałochłonnych inwestycji?
Sposobów jest wiele, przekonuje dr Świątecki: - Zachęcam właścicieli i zarządców hoteli i pensjonatów do współpracy ze wszystkimi, którzy w najbliższej okolicy mogą zaoferować wszelkiego rodzaju atrakcje. Sceptycy powinni zauważyć, że wielką wartość może mieć wspólna oferta lokalnych przedsiębiorców. - Już w tej chwili jest w Polsce wiele obiektów, które mają wielką siłę przyciągania, a bywanie w niektórych z nich jest nawet oznaką prestiżu.
Ciągną do nich chętni z kraju i zagranicy, rosną zyski właścicieli. Wydawać by się mog [...]
Korporacyjne podróże motywacyjne to wyjazdy o charakterze nagrody, niepowtarzalne, na długo zapadające w pamięć uczestników - mówi dr Andrzej Świątecki, adiunkt na UW oraz redaktor naukowy i współautor pierwszej polskiej książki na temat incentive w Polsce. Wyjaśnia: - Mogą się odbywać na piaskach Sahary czy w fińskiej tundrze, ale także na biebrzańskich bagnach i w puszczach tzw. ściany wschodniej, uczestnicy zaś mogą nocować w pięciogwiazdkowych hotelach, ale i w pensjonatach.
Ważne jest odejście od przekonania, że hotel to miejsce do spania, z tradycyjną ofertą gastronomiczną, a w najlepszym razie z jakimiś usługami typu salonik fryzjersko-kosmetyczny. A jeśli właśnie tak jest, jeśli hotelik ma tylko pokoje? To nieprawda, że w Polsce hotele z niewielką liczbą pokoi mogą działać wyłącznie jako typowe miejsca noclegowe.
Wartość lokalnych więzi
Przybywa w Polsce biur turystycznych, które wzbogacają ofertę o usługi z zakresu turystyki motywacyjnej. To z nimi można zacząć współpracę, trzeba jednak oferować znacznie więcej niż hotelowe pokoje, restaurację i salę konferencyjną. Czy można stworzyć bogatszą ofertę bez kapitałochłonnych inwestycji?
Sposobów jest wiele, przekonuje dr Świątecki: - Zachęcam właścicieli i zarządców hoteli i pensjonatów do współpracy ze wszystkimi, którzy w najbliższej okolicy mogą zaoferować wszelkiego rodzaju atrakcje. Sceptycy powinni zauważyć, że wielką wartość może mieć wspólna oferta lokalnych przedsiębiorców. - Już w tej chwili jest w Polsce wiele obiektów, które mają wielką siłę przyciągania, a bywanie w niektórych z nich jest nawet oznaką prestiżu.
Ciągną do nich chętni z kraju i zagranicy, rosną zyski właścicieli. Wydawać by się mog [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz