Nocowanie.pl: Wielkie porządki i jeszcze większe inwestycje. Branża noclegowa przygotowuje się do wakacji   ANALIZY I RAPORTY

Drobne remonty i zakupy, ale też całkiem spore inwestycje w rozbudowę, dodatkowe udogodnienia albo kolejne miejsca noclegowe. Hotelarze aktywnie zabiegają o gości przez podnoszenie standardu obiektów – wynika z badania platformy Nocowanie.pl. Ponad połowa właścicieli obiektów noclegowych podjęła się znaczących inwestycji przed nadchodzącym sezonem.

W ankiecie Nocowanie.pl udział wzięło 260 właścicieli różnego typu obiektów noclegowych w całej Polsce – zarówno domków, kwater, apartamentów, jak i pensjonatów czy hoteli.  Ponad połowa (56 proc.) z nich deklaruje, że przed wakacjami zdecydowała się na znaczące inwestycje, a kolejne 37 proc. przyznaje, że z myślą o nadchodzącym sezonie i wygodzie gości, dokonało drobnych zakupów lub zmian w wyposażeniu.

– Baza noclegowa w Polsce jest stosunkowo młoda, często w lepszym stanie niż w wielu krajach, ale wraz z rosnącymi wymaganiami turystów zawsze znajdzie się przestrzeń do ulepszeń – podkreśla Agnieszka Rzeszutek, ekspert Nocowanie.pl. – Podnosząc standard obiektów, gospodarze chcą skuteczniej konkurować i spełniać oczekiwania gości, także tych coraz liczniej przyjeżdżających z zagranicy.

Na decyzje inwestycyjne ankietowanych największy wpływ (60 proc.) miały trendy rynkowe. Kolejne 29 proc. respondentów kierowało się bezpośrednimi opiniami gości. Zdecydowana większość – 65 proc. – postawiła na mniejsze lub większe remonty łazienek i pokoi. Co czwarty respondent zdecydował się na rozwinięcie oferty o nowe udogodnienia, takie jak strefa wellness, basen, sauna, plac zabaw dla dzieci, infrastruktura i sprzęt do uprawiania sportów wodnych czy atrakcyjne zagospodarowanie terenu wokół obiektu. Sposobem na rozwój biznesu przed wakacjami było też zwiększenie dostępności miejsc noclegowych (14 proc.) czy bardziej kosztowna rozbudowa, np. o nowe domki letniskowe (13,5 proc.).

Dla turystów wypoczywających w Polsce inwestycje branży turystycznej oznaczają większą wygodę i szerszy wybór. A co z cenami? W większości przypadków wydatki inwestycyjne nie zostaną przerzucone na gości według deklaracji właścicieli  – 64 proc. uczestników badania zadeklarowało, że cena noclegu w ich obiekcie pozostaje bez zmian. Kolejne 10 proc. wraz ze wzrostem standardu podniosło ceny, ale o mniej niż 10 proc. względem okresu przed inwestycjami. A 5,5 proc. deklaruje, że przeprowadzone zmiany w obiekcie pozwoliły im obniżyć ceny. – Jest to możliwe, ze względu na wprowadzone rozwiązania umożliwiające oszczędności w obiekcie – wyjaśnia Agnieszka Rzeszutek. Inwestycje związane z energooszczędnością, takie jak inteligentne oświetlenie, systemy zarządzania energią wprowadziło przed sezonem 32 proc. ankietowanych. Ważnym elementem dostosowania do oczekiwań rynku są też systemy pozwalające zadbać o ekologię, odzysk wody czy ciepła, w które zainwestowało 17 proc. badanych.

Jak wynika z badania Nocowanie.pl, gospodarze nie zamierzają poprzestać na wprowadzonych zmianach i udogodnieniach. Jeszcze w tym roku co trzeci z nich zamierza kontynuować prace. Przeważają plany związane z zagospodarowaniem terenu wokół obiektów, dodaniem kolejnych udogodnień takich jak sauna, wewnętrzna sala zabaw czy wiata grillowa, ale też z działaniami marketingowymi.



Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *