Zarządzanie hotelem w kontekście technologii można podzielić na 2 elementy:
• Optymalizacja procesów operacyjnych i wygoda zarówno gości, jak i obsługi hotelowej, tzw. „Guest Experience”,
• Optymalizacja kosztów poprzez inteligentne zarządzanie zużyciem energii w budynku
W obu przypadkach odpowiedzią może być IoT, czyli Internet rzeczy pozwalający na komunikowanie się wybranych urządzeń w celu optymalizacji wspólnej pracy oraz AI, czyli sztuczna inteligencja, pozwalająca na ‘uczenie’ urządzeń pewnych schematów i zachowań, dzięki czemu ich optymalizacja i wybór scenariusza działań dokonują się automatycznie.
Guest Experience – Optymalizacja procesów operacyjnych i wygoda gości oraz obsługi hotelowej – na przykładzie LYNK Cloud i SmartThings
Do tej kategorii możemy zaliczyć system LYNK Cloud – chmurową platformę do zarządzania kanałami telewizyjnymi, telewizorami i treściami wyświetlanymi na nich, zaprojektowaną z myślą o branży hotelarskiej. LYNK Cloud ułatwia komunikację z gościem oraz w niektórych przypadkach, również z obsługą hotelu, np. w kwestii potwierdzenia przygotowania pokoju dla kolejnego gościa1. LYNK Cloud pozwala na zdalny dostęp do wszystkich modeli telewizorów hotelowych Samsung w pokojach i ich monitoring, umożliwia konfigurację, dostosowanie mapy kanałów, przewodnika po ofercie hotelu i dostęp do platform streamingowych. Dostarcza również informacji o tym, czego goście najczęściej poszukują w ofercie hotelu czy jakie kanały TV najczęściej oglądają, co może pomóc w budowaniu efektywnej komunikacji marketingowej.
Szczegóły na https://www.samsung.com/pl/business/display-solutions/lynkcloud
SmartThings jest odpowiedzią Samsung na IoT i automatykę budynkową, również w kontekście pokoju hotelowego. Dzięki temu rozwiązaniu możemy wygodnie sterować wybranymi urządzeniami: klimatyzacją, oświetleniem czy zasłonami, z poziomu smartfonu, tabletu lub telewizora*.
Dodatkowo aplikacja SmartThings, dzięki obecności w chmurze, agreguje informacje o użytkowaniu urządzeń ze wszystkich lokalizacji i pozwala na monitorowanie kosztów energii oraz utrzymanie właściwego stanu technicznego urządzeń, np. wysyła powiadomienia o konieczności wymiany filtrów w klimatyzacji, tzw. preventive maintenance.
https://www.samsung.com/pl/smartthings/do-the-smartthings/
Optymalizacja kosztów poprzez inteligentne zarządzanie zużyciem energii w budynku – bIoT
Duża część kosztów operacyjnych hoteli jest generowana przez zużycie energii urządzeń grzewczo-chłodzących, takich jak klimatyzacja czy pompy ciepła. Dzięki AI system bIoT sterujący klimatyzacją czy pompami ciepła Samsung może zaoszczędzić aż do 21% energii**, a co za tym idzie – kosztów operacyjnych. Całość odbywa się autonomicznie dzięki sztucznej inteligencji.
Wygenerowany obraz, przedstawiający działanie aplikacji web.
Po ustawieniu odpowiednich reguł przy uruchamianiu obiektu system bIoT sam będzie zbierał dane, analizował je i odpowiednio sterował podłączonymi urządzeniami tak, aby goście i obsługa hotelu nie poczuli różnicy w działaniu, a zostały wygenerowane oszczędności energii. Np. ciepło oddane w serwerowni hotelu może być wykorzystane do ogrzania pokoi. Inny przykład oszczędności – system nie pozwoli na działanie klimatyzacji kiedy otwarte będą okna w pokoju.
- Pełna lista kompatybilnych urządzeń ze SmartThings dostępna na stronie https://www.samsung.com/pl/smartthings/#devices
- ** Na podstawie badań wewnętrznych Samsung przeprowadzonych u wybranych klientów Samsung. Dane są orientacyjne i dotyczą wybranych urządzeń Samsung. Oszczędność może się różnić w zależności od warunków użytkowania urządzeń i zastosowanych ustawień.
Dodaj komentarz